Ga naar inhoud

Konijn gebroken poot


Britt

Aanbevolen berichten

Beste dierenliefhebbers,

ik ben toenstraks bij de kinderboerderij geweest,

en er is een moeder konijn met 6 jong binnen gebracht,

en er waren 2 rammen en die zitten nu bij mams,

en 1 is een bonte (grijs/wit)

en die heeft waarschijnlijk een gebroken poot gehad ( volgens Henk : beheerder ) en daaraan is niks

gedaan,

dus het diertje kan er nooit meer op lopen en sleept het maar mee,

als niemand het dier koopt gaat het naar de hyena's of slangen,

als het me lukt zal ik een foto maken van het rammetje, het is een mooi konijn,

kan iemand mij raad geven of het konijn nemen?

en Henk zegt dat het dier geen pijn heeft, maar dat het konijn er wel last van heeft omdat hij het pootje mee moet slepen.

Groetjes Britt

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn 2 rammen uit het nest en nee niet gecastreerd nog te jong ,

en Henk doet er nooit niks aan, bijv, er is ook een konijn met een gebitprobleem

en pas waren de boventanden 2 cm lang altijd !

dat knipt hij zelf !

anders doet hij het zelf enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oww oke! Maar ze zijn niet pas geslachtsrijp als ze gecastreerd kunen worden hea, dat zijn ze veel eerder volgensmij. Een maand ofzo?! Maar het is wel raar dat hij dat doet! Hebben de dieren het wel goed daar? Zo niet had ik al de dierenbescherming gebeld hoor! Maar ik neem aan dat de dieren het daar wel goed hebben, want het is een kinderboerderij. Mischien kan je met hem praten (of je ouders, ik weenie hoe uit je bent) over de situatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn hier in de loop der jaren al meerdere topics geweest over konijnen met een gebroken poot, laat de zoekfunctie eens los op het gezondheid-deel van het forum en je zou al genoeg info moeten kunnen vinden. Een gebroken poot is geen reden om een konijn te doden, er zijn genoeg mogelijkheden om het konijn nog een konijnwaardig leven te geven, vooral omdat het voor zover ik uit het verhaal begrijp nog nooit een dierenarts heeft gezien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vermoed dat de beheerder er echt niets meer aan wil doen.

Jammer, wat er kan vast nog wel iets aan gedaan worden.

probeer dat konijn daar anders weg te krijgen, misschien kun je het tijdelijk opvangen en vandaar uit langzaam eens verder gaan zoeken.

Je kunt in ieder geval eens contact opnemen met verschillende DA´s om te vragen hoe zij hierover denken en als er behandeling mogelijk is, zou je zo brutaal moeten zijn om te zeggen dat het om een opvang konijn gaat en dan het verhaal vertellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt als een toppie beheerder! super! :s

Ik zou inderdaad doen wat Kaatje zegt: de dierenarts bellen en anders toch idd een opvang in de buurt en de situatie uitleggen. Zij hebben vaak een overeenkomst met een dierenarts in de buurt dus misschien kunnen zij tegen sterk gereduceerd tarief het gebroken pootje laten behandelen. Want daar is wel een behandeling bij nodig en geduld. Dan kan het konijntje hopelijk daar blijven en misschien een leuk baasje vinden. Henk de Beheerder moet sowieso zorgen dat de rammen bij de moeder en alle andere voedsters vandaan worden gehaald met een maand of 2,5 (toch?). Anders maakt hij andere voedsters zwanger, mogelijk eigen moeder of zusters en ik hoef denk ik niet te vertellen wat daar allemaal verkeerd aan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties,

ik ga straks even naar de dierenarts, omdat er 2 eenden beschoten zijn met een pijl en kruisboog,

en waarschijnlijk zit mijn lievelingseend erbij, dus ik wil dat zeker weten,

ik zal straks wel even aan de DA navragen van dat konijn !

bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry dat ik het zo moet zeggen, maar ik heb een dierenarts gesproken, en hij zo ook al, wie weet hoelang dat al is, en zo'n beestje kan waarschijnlijk toch neit meer geholpen worden, want het moet veel rusten zij hij, en dat kan zo klein jong niet, het diertje moet zo snel mogelijk dood,ik vind het ook neit leuk, maar het is wel het beste voor het jong, niemand zal het toch kopen, het dier Zal toch nooit meer normaal kunnen lopen duss,

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach jeetje zeg wat verschrikkelijk erg.

Zou je niet eens de dierenbescherming op die beheerder kunnen bellen?

Nou heb ik dat ook eens gedaan omdat echt letterlijk alle knaagdieren ziek waren op de kinderboederij en elkaar allemaal besmette(wat het was weet ik niet maar het leek alsof ze werden opgevreten door iets op meerdere plekken van hun lijfjes)en toen ik belde zei die vrouw "ja ze hebben geldproblemen daar" en verder werd er gewoon geen zak aan gedaan die beestjes hebben daar nog twee maanden zo gezeten leuk om te zien hoor voor kinderen stelletje *******

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shadena, ze hebben daar ook geldproblemen, hij doet er nooit niks aan ( vooral niet bij de knaagdieren, tenminste mij valt niks op :()

er is ook een schaap ziek, en die heeft wel zijn spuiten gehad,

duss,

hij heeft er 1 konijn zitten (tharianta) daar fokt en fokt hij maar mee door, en ook met vlaamse reusen

hij heeft nu 3 nesten ( 1 van een hangoor, 1 van een tharianta en 1 van vlaamse reus,)

hij had er 4 laten dekken, maar van die hangoor warenz e allemaal dood !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pas de diereninspectie gebeld voor een konijntje op een kinderboerderij.

Deze zat in een knuffelhoek en werd constant aangevallen door anderen.

Inspectie is erop af gegaan... Nu zit ze fijn apart en kunnen de wonden genezen.

Zou je mij het gedrag van het konijntje willen beschrijven of een foto willen plaatsen? Ik zou het eigenlijk toch even uit proberen te stellen dat 'dood maken'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry dat ik het zo moet zeggen, maar ik heb een dierenarts gesproken, en hij zo ook al, wie weet hoelang dat al is, en zo'n beestje kan waarschijnlijk toch neit meer geholpen worden, want het moet veel rusten zij hij, en dat kan zo klein jong niet, het diertje moet zo snel mogelijk dood,ik vind het ook neit leuk, maar het is wel het beste voor het jong, niemand zal het toch kopen, het dier Zal toch nooit meer normaal kunnen lopen duss,

mijn konijntje heeft maar 3 pootjes, hij red zich er prima mee! en hij kan prima lopen!

veel rusten? roxy. wist na zijn operatie presies wat hij wel en niet kon doen...

Er zijn hier veel mensen wie het konijntje wel zouen helpen!:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het konijn zit stip in een hoekje,

ik zal proberen een foto te maken, maar het konijn loopt maar heel weinig, hij kan zich gewoon niet bewegen met dat pootje, het lijkt net of hij het pootje niet voelt, het hangt er slap bij !, en als ik het koop, waar laat ik het dan?

ik kan er niks mee !

Die beheerder van de kinderboerderij woont dat weet ik niet, maar de kinderboerderij ligt vlakbij Fc Uden ( voetbal veld), ik weet niet wat de straat is,

ik vind het ook zielig maar anders wil ik het konijn zo graag, ik wil dat dier niet meer zien lijden snappe jullie?, ik wil altijd het beste voor ze maar ik kan dit gewoon neit aanzien,. ik zal na school even naar de kinderboerderij gaan en even kijken oke, ik zal proberen een foto te maken met mijn mobiel en op de computer te zetten

maar het gedrag van het konijn :

zit stil in een hoekje, ligt vaak, loopt weinig, en ziet er sipjes uit !

aangepast door Britt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Britt. De site en het adres:

http://www.kinderboerderij-uden.nl/

adres is:

Artillerieweg 3

5403 PB

Uden.

En het is inderdaad zielig van dat konijn,

henk doet nooit nergens iets aan,

doorfokken met dezelfde dieren, geld ,geld & geld,

dat is het enige wat hij wilt, en dan de mensen konijntjes kopen,

en dat de mensen komen kijken, en hij zegt zelf dat hij te veel konijntjes krijgt,

van mensen die gedumpt worden enzo, maar hij fokt zelf echt kei veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan geef je als beheerder ook een verkeerd signaal af naar de mensen toe... Als het alleen maar om geld draait ipv de dieren is er toch ergens iets mis gegaan vermoed ik. Ik zou in ieder geval eens actie ondernemen, want dit konijntje hoeft echt niet dood. Als het zijn kind was geweest die niet kon lopen had hij zijn kind toch ook niet aan de slangen gevoerd?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijntje kopen?? Die zou je gratis mee moeten krijgen! Of nog geld toe eigenlijk!

Ik ben erg benieuwd naar de foto.

Ik vind ook dat je de diereninspectie moet bellen hoor.. en je verhaal vertellen.

Probeer het konijntje te observeren.

Is ze nieuwsgierig?

Eet/drinkt ze?

Hoe is haar houding?

Als ze in een hoekje zit, kijkt ze dan naar de muur?

Hoe is haar ontlasting? Is haar kontje vies? Kan me voorstellen dat ze de BD keutels ook niet op kan eten en het een vies zooitje zal zijn.

Hoe oud is het beestje?

Nou succes!

Laat het ons maar snel weten:)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet het niet, heb konijn is 8n weken denk ik, het is nog maar een jong,

volgens mij was het kontje niet vies, !

hij kijkt altijd sip,

hij kijk niet naar de muur, beetje gewoon naar buiten, zijn ogen staan niet altijd helemaal open !

ik probeer een foto te maken, ik kan niets beloven !

Link naar reactie
Delen op andere sites

GOED NIEUWS!

wij hebben het konijn overgenomen voor 2 euro,

en het gaat naar konijnenopvang Franky!,

ik had er een opname van gemaakt, en aan de DA laten zien,

volgens hen : of het was uit de kom of het was gebroken,

hij had het gewild als het een voedster was , maar het was helaas een rammetje,

normaal kost een konijn bij de kinderboerderij 5 eurie,

maar we mochten het voor 2 euro meenemen,

dus hopelijk komt het in goede handen, ze laat het me weten hoe het met het dier

gaat, en ze laat me ook weten hoe het terecht komt, enzo, ik heb wel een foto,

alleen even kijken hoe ik het erop kan zetten, ik heb ook een foto van het pootje!

Bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .