Ga naar inhoud

Hoeveelheid groen


Thijsje

Aanbevolen berichten

Ik ben ook wel benieuwd naar wat anderen hun konijnen geven!!

@Thijsje: wel oppassen met bloemkool, van teveel kunnen ze gas krijgen.

Ik geef mijn nijnen een bakje vol dus puilt vaak boven het bakje (standaard konijnenbak) uit.

Meestal als grootste hoeveelheid andijvie of Rucola (melange) en soms spinazie

en daarbij dan een stuk of 4/5 witlofblaadjes en paar stronkjes broccoli.

En soms wat peterselie/koriandersteeltjes en worteltjes of stukjes appel.

Is erg wisselend, haha:whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe mogen konijnen zoveel groenvoer als ze op kunnen. Op voorwaarde dat ze geen diarree krijgen. (Daarnaast niet vergeten het rustig op te bouwen).

Goh, weer wat geleerd. Denk dat mijn nijnen je eeuwig dankbaar zijn voor die extra blaadjes witlof :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, weer wat geleerd. Denk dat mijn nijnen je eeuwig dankbaar zijn voor die extra blaadjes witlof :mdr:

Super!

Ik heb nog wel een oudere foto van hun groentenbak. Toen kregen ze 2 keer per dag die bak vol.

Ondertussen eten ze wel meer groenten.

Op de eerste foto zie je de gevulde bak. Op de 2e foto staat Hypoliet erbij als vergelijkingsmateriaal.

post-3021-13922876608271_thumb.jpg

post-3021-13922876610494_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

zwarte panter... max is jaloers! wat een heerlijke bak groente!!

ik geef ook twee keer per dag witlof, selderij, komkommer, wortel stukje appel etc... en dan afwisselend.. ben het aan het opbouwen en max reageert er prima op... staat echt te trappelen als ik 's ochtends aan kom met z'n ontbijt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef nu 100 gr groen voer per dag ik geef zo al wortel, komkommer,witlof, radijs en bleekzelderij maar dit zou dus nog meer kunnen. Ik heb namelijk wel eens gelezen dat ze maar 100 gr per kilo lichaamsgewicht mogen. Kan iemand mij helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm.. ik gaf me konijn altijd witlof is die dol op, maar heb het aan de dierenarts gevraagd en die zei dat groenvoer eigenlijk helemaal niet goed is voor de diertjes,

alleen op dit forum zie ik dat iedereen zijn konijn groenvoer geeft...

Dus niet weet ik niet meer wat ik moet doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha..

groen voer

ik geef het mijn nijntje soms stukje komkommer..vind ie heerlijk..

maar uhm zwarte panter je moet er toch wel bij zeggen

dat het geen kwaad is groenvoer maar hij/zij moet wel genoeg hooi eten toch??

als ie dat niet gaat doen is het toch dat ze teveel groen krijgen ? (iedergeval dat geld zo voor biks enz) als ik het fout heb moet iemand me maar verbeteren:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi laten staan lán met een teveel aan biks te maken hebben maar dat hoeft zxéker niet altijd zo te zijn.

Hooi en groenvoer zijn het állerbelangrijkste onderdeel van het konijnen menu.

Iedere goede diereanarts zal dit dan ook aanbevelen. Biks is een door de mens samen gestelde korrel en slechts een toevoeging aan het geheel.

Je konijn mag zoveel groen als ze op kunnen. Hier krijgen twee dwergen twee keer [per dag een ongeveer zelfde bak, als op de foto van zwarte panter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kreeg ik vandaag ook te horen dat je niet te veel groen voer moet geven en maar 20 gram biks. Ik vond het wat vreemd om dat ik steeds lees dat een konijn maar weinig biks mag en juist wel veel groen voer. Help hoe zit het nu echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .