Ga naar inhoud

Na haar sterilisatie.


Rhiannon

Aanbevolen berichten

Vanochtend is mijn voedster gesteriliseerd, nou is het zo dat, in tegenstelling tot de meeste konijnen ze heel erg goed eet na haar operatie. Ze eet haar hooi, biks, drinkt water, maar elkekeer als ik andijvie of witlof geef eet ze alles gelijk op. hoeveel moet ik haar nou blijven geven? gewoon net zolang totdat ze vol zit, of moet ik om het uur veel/wat groente geven zodat ze ook haar hooi wel eet? Ze keutelt goed en plast ook goed. Ik wil natuurlijk niet het risico lopen dat haar darmen stil vallen.

Daarnaast heb ik nog wat anders. De baarmoeder van mijn konijn bleek heel erg slecht te zijn. Hij was heel erg lang en dik en langs de eierstokken naar de baarmoeder zaten ook nog is allemaal cystes. De baarmoeder was iets van 15 keer de normale grootte.

Nou moet ik zeggen dat ik enorm blij ben dat ik de operatie toch op laten doen. Twijfelde eerst heel erg aangezien het een groot risico is om je konijn onder narcose te doen, maar heb geen spijt. Ga mijn andere voedster ook laten steriliseren, moet er niet aan denken dat zij misschien ook zo rondloopt met zo'n baarmoeder.

Doordat haar baarmoeder zo groot was en de cystes er bij was haar hormoonhuishouding waarschijnlijk ook helemaal vanslag, dat zou haar agressieve gedrag ook verklaren wat ze had.

Nou dat wou ik dan even kwijt. Als iemand een antwoord heeft op mijn vraag hoor ik dat graag.

Groeten, Monique.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, wat heftig! Als ik dit zo lees, ben ik ook ontzettend blij dat ik al mijn voedsters heb laten castreren.. Bij Sascha (2jr bij castratie) was ook al een veranderende baarmoeder te zien, die in de toekomst best problemen had kunnen gaan opleveren.

Fijn dat ze zo goed eet! Ik zou haar gewoon geven wat ze altijd al kreeg.. Als ze het gewoon weg kan krijgen, zou ik gewoon haar normale voedingspatroon aanhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .