Ga naar inhoud

onbeperkt wilgen??


Blacky

Aanbevolen berichten

Ik pluk/zaag mijn wilgentakken in het park.

Sinds wij Rambo hebben is het mij pas opgevallen hoeveel wilgen er hier staan, zelfs een treurwilg voor ons huis. En dat terwijl ik regelmatig 10 km. hardloop en dan tijd genoeg heb om rond te kijken.

Dus, kijk maar eens goed om je heen, vooral langs sloten en in weilanden vind je wilgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm moet mijn man maar even opdraaien om wat te gana zagen ofzo voor me want zo takken trekken uit het openbaar platsoen....zo ben ik niet opgevoed hahaha...

De fruitboom takken die hier nu gretig dienst doen zijn netjes naast de bomen als snoeiafval meegenomen! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb via mijn verzorgpaarden (ik rijd op een fokkerij) wilgentakken, ze heeft een mooie grote krulwilg in de tuin staan, en eens in de zoveel tijd komt er een bloemist, die mag van haar alle takken hebben, en meenemen voor zijn stukken, omdat zij er toch niks mee doet, en ik mag dan ook altijd een grote tak hebben.

Ik heb hem nu in de grond gezet hier, ik ben benieuwd of hij gaat groeien, ze schijnen er makkelijk en snel te gaan dus ! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo kijk eens op de gemeentewerf Er word in deze tijd veel snoeiafval aan geboden:yes: Wilgentakken kun je heel makkelijk zelf stekken In een grote vaas met water , even wachten , en ze hebben wortels !!!:bounce: Heb je je eigen wilg , en het kan zelfs in een grote bloempot :whistle2:Denk eens aan de paastakken , dat zijn ook wilgen goed in de gaten houden dat de zgn ,, treurende ,, :duivel:bomen giftig zijn!!! Veel groeten van Bertie :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rambo wil ook allleen maar verse takken en knabbelt dan alleen de bast er vanaf, de rest laat hij liggen.

Om niet elke dag met de snoeischaar op pad te gaan heb ik nu een voorraadje takken in de vriezer. Even ontdooien en hij heeft een heerlijke verse tak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo kijk eens op de gemeentewerf Er word in deze tijd veel snoeiafval aan geboden:yes: Wilgentakken kun je heel makkelijk zelf stekken In een grote vaas met water , even wachten , en ze hebben wortels !!!:bounce: Heb je je eigen wilg , en het kan zelfs in een grote bloempot :whistle2:Denk eens aan de paastakken , dat zijn ook wilgen goed in de gaten houden dat de zgn ,, treurende ,, :duivel:bomen giftig zijn!!! Veel groeten van Bertie :mdr:

even aangepast, volgens mij mogen treurwilgen wel, zal het eens proberen op te zoeken.

aangepast door YvonneH
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .