Ga naar inhoud

Belle toch laten sterreliseren?


chantal1987

Aanbevolen berichten

Hallo,

Nu zit ik te toch weer te twijfelen om Belle te laten sterreliseren/castereren.

Ik heb het hier al eens eerder gevraagd en het schijnt dus dat het een zware in greep is.

Ik wil het eigenlijk wel laten doen omdat de kans op kanker groot is. Maar eigenlijk ook weer niet omdat ze niet erg dominant is en ze is ook nooit schijnzwanger geweest.

Wat moet ik nou?

En als ik het nou wel laat doen, moeten Sammy en Belle dan de eerste paar weken uit elkaar? Of mogen ze gewoon weer bij elkaar na de operatie?

Ze is nu dus ook bijna 1 jaar oud (in Mei), kan het dan nog wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het zeker laten doen, ondanks dat het een grote ingreep is.

Je kunt ze gewoon lekker bijelkaar laten, ik heb hier van Caroline geloof ik gehoord dat dat zelfs het genezingsproces zou bevorderen. En je moet ze anders weer opnieuw koppelen! Wel even opletten dat de ram haar wat met rust laat omdat ze natuurlijk helemaal suf en slap zal zijn na de ingreep. Poo was eerst heel lief voor Muis, hij waste haar ook (zelf deed ze dit de eerste dagen nauwelijks) maar hij kon ook op haar springen omdat hij wilde spelen, dat was minder.

1 jaar oud is prima, geen probleem. Als ze verder helemaal gezond is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cookie is ook pas geholpen toen ze een jaar oud was.

Zij kreeg een vriendje en met haar vond ik het wel noodzakelijk omdat zij een hele dominante tante is.

De verhalen die ik lees zijn wisselend al is het merendeel het er wel over eens dat een castratie noodzakelijk is wegens kanker, maar er zijn er nog steeds die zeggen dat het risico overdreven word.

Dus ja dat is een afweging die je zelf moet maken of je het echt noodzakelijk vind, je zou ook is bij je dierenarts kunnen informeren wat die ervan zegt.

Ze moeten minstens 2 weken uit elkaar zodat de wond in alle rust goed kan helen, dat is althans wel het advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan laat ik het zeker doen!

Maar ik weet eigenlijk niet of Sammy (Ram) haar met rust zal laten, hij rijd namelijk regelmatig op haar de laatste tijd.

Ik ben deze week gelukkig de hele week thuis dus als ik ze dan laat castereren kan ik goed op haar letten.

En wat sennepenneke zegt heb ik ook al eens gehoord dat je je konijnen appart moet houden na een sterrelisatie of casteratie.

aangepast door chantal1987
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja ik heb toen het advies gekregen om het niet te doen, dus om ze samen te laten. En eigenlijk ben ik heel blij dat ik dat gedaan heb, want ze zorgen echt voor elkaar als er eentje niet lekker is!

Maar wacht even wat andere hier nog over zeggen, ik weet zeker dat Caroline zal aanbevelen om ze samen te laten.

Caroline!!!! Waar ben je??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ok.

En anders kan ik het ook altijd nog aan de dierenarts vragen. Ik ga dan naar het Wilhelmina park in Utrecht. Ik weet alleen niet hoe ik er moet komen, mijn vriend gaat daar liever niet naar toe omdat hij het zo'n gedoe vind om er te komen, en ik heb nog geen auto. Ik kan ook in Vianen, dat is voor mij het dichtste bij, ik weet alleen niet of hun echt konijnkundig zijn.

Ik heb in Vianen Sammy laten castereren, dat is verder allemaal prima verlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verhalen die ik lees zijn wisselend al is het merendeel het er wel over eens dat een castratie noodzakelijk is wegens kanker, maar er zijn er nog steeds die zeggen dat het risico overdreven word.

Hoeveel konijnen hier op BB zijn gestorven aan baarmoederkanker ?

Hoe vaak lees je over konijnen met baarmoederkanker en de behandeling er van op BB ?

Ik heb in een verleden wel eens gezocht op internet of je de bron kan vinden van de stelling dat konijnen zo'n grote kans op baarmoederkanker hebben, maar nooit gevonden.. Ergens moet dit verhaal met de bewijzen hiervoor toch voorkomen, maar verder dan wat onbewezen beweringen kom je niet..

Onze dierenarts laat het aan zijn klant over wat hij of zij wil, maar geeft wel mee dat veruit de meeste konijnen doodgaan aan heel andere zaken dan baarmoederkanker..

En lezende op o.a BB bevestigt dat alleen maar..

Natuurlijk kan je je konijn laten helpen, maar om dat puur op basis van baarmoederkanker te doen moet je helemaal zelf weten........

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon net niet op BB komen dus ik heb maar vast de DA gebeld. Vrijdag om 8:00 sochtends kan ik haar brengen. Het was ook geen probleem om dan haar kiesjes te laten na kijken. Het sterreliseren koste ongeveer 112 euro, maar er komt ook nog wat bij omdat de kiesjes waarscheinlijk ook moeten gebeuren en omdat ze ook nog pijnstillers mee moet.

Ik schrok wel een beetje van de prijs want ik zit deze maand al krap in mn geld. Maar goed, ik heb het er wel voor over.

aangepast door chantal1987
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de afspraak voor Vrijdag trouwens ge annuleerd, omdat ik nog niet zeker weet of ik het wel wil. Ik wil er nog even over na denken want ik vind het allemaal toch best spannend. Ook heb ik heb op het moment niet genoeg geld om het te betalen. Opzich had t wel ge kunt maar dan had ik geld moeten lenen van mn spaarrekening.

Hier kan een slotje op. Bedankt allemaal voor jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .