Ga naar inhoud

Castratie


ML1K

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb een paar dringende vragen.

Beer is gister gecastreerd. Bij de dierenarts waar we eerder zijn geweest en op zich goede ervaringen mee hebben.

Beer gister om 18.00 opgehaald, goed te pas.

Eet goed en is alweer erg actief. Ook naar ons vrouwtjes konijn (ze zitten in 2 aparte hokken en kunnen niet ontsnappen btw).

Klopt dit wel? En duurt het een tijdje voordat hij niet meer opgewonden raakt van het vrouwtjes konijn?

Normaal zitten ze niet samen maar door omstandigheden hebben we beide konijnen nu binnen. Normaal zit het vrouwtje gewoon buiten in een apart hok.

Maar goed. Beer voelt zich heel goed, maar wil graag uit zijn hok. Gezien zijn goede toestand heb ik m maar even uitgehaald maar hij heeft 2 grote (niet rode) vochtzakken waar eerst zijn ballen zaten...is dit normaal of moet ik morgen direct naar de DA?

In het fotoverslag zie ik namelijk niets zitten. En het lijkt wel of er vocht opgehoopt zit in de vliezen om de ballen heen...

Ik heb geen idee hoe het eruit moet zien...iemand tips?

Zal iig morgen de DA bellen voor info.

Thanx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA bellen is een goed begin, ik durf niet te zeggen of dat normaal is.

Zoals ik uit je verhaal opmaak, kunnen je ram en voedster elkaar ruiken en zien? Het is slimmer om te zorgen dat ze elkaar niet meer kunnen ruiken of zien. Doordat ze niet bij elkaar kunnen, bouwen ze frustratie op die ze om kunnen zetten in agressie. Dat kan allleen maar nadelig zijn bij de koppeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt....

Houd het even in de gaten..

Waarschijnlijk is dat wat bloed (een bloeding klinkt zo dramatisch)...maar dat is verder niet erg als hij zich normaal gedraagt..

Dat verdwijnt uiteindelijk vanzelf....kan weken duren hoor..

Mocht hij wel anders gaan doen, suf worden, koorts krijgen, dan natuurlijk je dierenarts bellen..

Als je het sowieso niet vertrouwd kan je dat morgen ook doen natuurlijk, maar je zal hetzelfde antwoord krijgen als ik je nu geef denk ik..(weet ik zeker klinkt zo eigenwijs)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik nuanceer mijn antwoord even..Heb het even opgezocht hoe dat zat met onze vlaam Polle..

Bel in ieder geval morgen even met je dierenarts...

De reden:

Als Polle er last van bleef houden werden de ballen alsnog weggehaald, gratis, omdat het dan een operatiecomplicatie was...

Het is dus wel tactvol om je dierenarts even op de hoogte te brengen zodat hij later niet kan zeggen dat je het beter meteen had kunnen zeggen i.p.v een tijd wachten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

DA vanochtend gebeld. Hij zegt dat als Beer normaal eet en zich normaal gedraagt en er geen ontstoken/rode plek te zien is, het gewoon een zwelling is en dat dit vanzelf weer weggaat..

Ik wacht even af en houd het in de gaten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .