Ga naar inhoud

moeder rustig en zware ademhaling


fightergimli

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een vraag, ik heb een moedertje dat 2 weken geleden bevallen is.

nu alles ging goed en ze was zeer actief, we leiten ze wel met rust, nu vandaag worden ze al iets groter en zijn we 6 keer gaan kijken, waarvan 1 keer beetje eten en 1 keer normaal eten, de andere keren gaven we haar een beteje hooi of gras.

nu wou ik daarnet eventjes gaan zien en ligt ze gewoon uitgerekt in haar kooi, heeft dit iets met de warmte te maken ? of te veel eten?

ook heeft ze een moeilijke ademhaling, en als ik er naast ga zitten kijkt ze me droevig aan ( kan mijn verbeelding zijn)

Wat moet ik doen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan dit dit zijn :

Moerziekte / melkziekte (geschreven door Karena)

Dit is een stofwisselingsziekte die voorkomt bij voedsters 1 tot 3 weken na het werpen van een nest. Het calcium/magnesium gehalte in het bloed is te laag. Het konijn wordt hierdoor apathisch, het dier is zwak. Bij geen behandeling kunnen verlammingsverschijnselen ontstaan en kan het fataal zijn voor het konijn. Moerziekte kan behandeld worden door een calcium/magnesium infuus te geven aan het konijn.

Wat is julli emening en hebben jullie het al meegemaakt ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .