Ga naar inhoud

Grote en kleine keutels


MCpaasei

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

Mijn konijn (ik heb er sinds gisteren nog maar 1 :( keutelt lekker, maar het valt me op dat ie mooie ronde keutels heeft, maar daar dan ook hele kleine bij. Is dat erg? Is dat normaal? Hij heeft meer grote keutels dan kleine, maar er liggen toch wel een aantal kleine tussen. Is dit een teken van iets?

Ik ben nu natuurlijk extra alert, omdat mn andere nijn heel erg ziek was geworden.

Grtz!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! Oke mooi :)

En Mr Brownie was heel erg ziek. Met de Kerst had ie al vloeistof/gas in zn buik/maag en toen was ie al heel erg ziek. En daarna had ie heel vaak dagen dat ie niet wilde eten en dan ging ik hem dwangvoeren en dan deed ie het wel weer en nu werd hij zondag weer ineens heel ziek. En de dierenarts dacht dat hij wat chronisch had aan zijn darmen en stelde voor om in te slapen, maar dat wilde ik niet. We zouden het nog 1 x proberen, maar het ging helemaal niet goed. Maandagochtend was zn buik veel dikker en zn darmen helemaal hard en hij was heel koud en zn buik was net een ballon en stak langs zn ribben uit en het was allemaal heel zielig. Hij lag half in de waterbak. Toen had ik de dierenarts gebeld en toen moest ik hem laten inslapen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees bijna alle topics, dus deze kritiek is niet helemaal terecht. Ik wist wel dat steeds kleiner wordende keutels iets is om in de gaten te houden, maar ik wist dus niet dat als ze zowel grote als kleine keutels hadden, dat dus ook tot zorgen moest leiden. Daarom vraag ik het dus ook.

Maar als er al een topic was over zowel grote als kleine keutels, dan hoor ik het graag van je... bedankt voor het vertrouwen... ik lees me helemaal gek hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan absoluut niet begrijpen dat mensen zo'n basis niet kennen terwijl ze wel op BB lezen... het spijt me zeer, maar zelfs mijn vriend (die erg weinig met dit soort zaken bezig is) weet dat de keutels een basismaatstaf voor hun gezondheid zijn.

Iedereen kan niet alles lezen, neen, ben ik mee akkoord en ik help erg graag mensen de weg te wijzen of met vragen,maar dit is iets wat elke konijnenbezitter hoort te weten.

Dat er hier dan nog de raad wordt gegeven dat het niet erg is, dat elk konijn dat wel eens heeft, terwijl konijnen nu vollop in de rui zijn, gaat echt mijn petje te boven. Als je het gewoon niet weet, schrijf dat dan...

Misschien dan eerst eens beginnen met het doorspitten van de artikels? Dat is tenslotte de basis van BB en Evee heeft erg veel tijd gestoken in het schrijven daarvan.

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/gas-en-verstopping-bij-konijnen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat bedoel je met drol formaat??

heb je et dan over gewonen drollen en iniminidrollen of bedoel je dat ze iets kleiner zijn dat de normale. Als zeiets kleiner zijn is dat niet erg maar als het super mini's zijn dan zou er inderdaad iets met deverharing kunnen zijn of begin van verstopping.

Zo lang JIJ TWIJFELT Kan je ok foto's maken van de drollen.

Zo ver ik weet zijn de drollen ook zwart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .