Ga naar inhoud

Dwangvoeren


toedeloe85

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Na het bezoek van de dierenarts gister moet ik nu mijn konijntje dwangvoeren.

Iemand tips voor het bijvoeren? Ik zit altijd zo te klieren met die spuiten..

Bij mij trekken ze altijd vacuuum, zodat alles in 1 x tegen het plafond spuit!

Moet je die spuit nou vanaf de bovenkant vullen of het spulletjes opzuigen met de onderkant? Niets lukt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt ervanaf. Als je een spuit hebt die erg vacuum trekt dan kan je het ook wat extra verdunnen en het dan opzuigen via de onderkant. Dan moet je wel wat meer spuitjes geven. Afhankelijk van hoe gestrest je konijn van het bijvoeren is zou ik dit wel of niet doen.

Voor Nijn maakte ik het altijd extra dik en deed het er dan vanaf boven in. Hij raakte altijd gestrest van dwangvoeren en dan was hoe min mogelijk spuitjes hoe beter. Ik hoop overigens dat je van dat dwangvoer hebt gekregen dat een beetje naar drop ruikt? Hier heb ik hele goede ervaringen mee (helaas heb ik mijn Nijn meerdere keren moeten bijvoeren ivm ziekte). Ik heb ooit een dierenarts gehad die zei dat ik Nijn maar babyvoeding met worteltjes moest geven......

Ik zie dat je uit de buurt van Rotterdam komt. Mocht je dr niet uitkomen of je hebt meer dwangvoer nodig dan hoor ik het wel. Ik heb nog een heel ongebruikt busje staan. Die had ik aangeschaft, maar had ik uiteindelijk niet meer nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik maak het ook wat dunner en zuig het dan gewoon via de onderkant op. wil prima. als ik ze vol heb zitten en ik wil dan spuiten dan gaan ze inderdaad vacuum zuigen. gewoon vlak voor het spuiten even dat ding waar je duim op ligt even naar boven trekken, alsof je iets wil opzuigen. dan kun je meteen gaan spuiten zonder dat hij vacuum gaat. succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens toch...!!!

Niet nodig om zo te klungelen!!!!

Wat je doet:

Neem een spuitje van 1 ml.

Trek het lege spuitje zo hoog dat het net iets boven het smalle tuitje staat en doe een elastiekje om het einde zodat je de spuit niet doordrukt (je hebt ze immers kleiner gemaakt nu) dan snij je met een scherp mes het tuitje er af, zodat het spuitje overal even breed wordt.

Op die manier is de opening groot genoeg zodat ook dwangvoer wat niet te dun is er makkelijk in kan en je trek het zeker niet meer vacuüm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol: niet van de bovenkant in doen...

Eerst spuitje even bewerken.

1/Spuitje naar achter trekken totdat het ding om het leeg te duwen net boven de versmalling (uiteinde opening) zit

2/elastiekje aanbrengen aan het uiteinde van het spuitje ,zodat je het later niet doorduwt.

3/snij het smalle stukje waar het voedsel uitkomt gewoon weg, zodat het spuitje overal even breed is. (1ml spuitjes zijn ongeveer zo dik als rietjes als je tuitje wegsnijt..

4/zuig nu gewoon dwangvoer op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens toch...!!!

Niet nodig om zo te klungelen!!!!

Wat je doet:

Neem een spuitje van 1 ml.

Trek het lege spuitje zo hoog dat het net iets boven het smalle tuitje staat en doe een elastiekje om het einde zodat je de spuit niet doordrukt (je hebt ze immers kleiner gemaakt nu) dan snij je met een scherp mes het tuitje er af, zodat het spuitje overal even breed wordt.

Op die manier is de opening groot genoeg zodat ook dwangvoer wat niet te dun is er makkelijk in kan en je trek het zeker niet meer vacuüm.

Dat is een goede. Dat ik daar nooit op ben gekomen en ik heb zo vaak konijnen (en cavia's) dwanggevoerd.

Toedeloe85 ik hoop dat het lukt? Sterkte met je konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .