Ga naar inhoud

konijn loopt raar


nathalie b

Aanbevolen berichten

hallo,ik heb een franse hangoor van ongeveer 3,5 en heb een vraagje.

bestaat het ook dat een konijn e.cuniculli krijgt maar dan niet met schreve kop;alleen een raar loopje?(hij kan 1 o 2 keer hupsen en daarna gaat hij pootje voor pootje waarbij hij minder gewicht op 1 achterpoot zet)hij wordt momenteel al 1 week behandeld met panacur en metacam.maar als ik alle verhalen lees dan lijkt het geen ec wat hij heeft maar meer op een hernia(als dat kan?)hij eet verder alles behalve zn biks en is al aardig afgevallen.zijn gebit is nagekeken en in orde en heeft gee blaasgruis of stenen.ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen.

alle reacties zijn welkom!

gr nathalie b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, EC kan zich op tal van manieren uiten. Ook d.m.v. krachtverlies in de pootjes. Is dit gekomen nadat je begon met panacur of was het ervóór al aanwezig?

Van een hernia weet ik niks af, maar ik weet wel dat konijnen dit kunnen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou het inderdaad een symptoom van EC zijn geweest en dan is het goed dat je met panacur bezig bent. Dat kan sowieso geen kwaad.

Wel is het vreemd dat je nijn geen biks eet, want pijn is geen symptoom van EC dus zou hij gewone eetlust moeten hebben. Misschien dat anderen je iets meer over hernia kunnen vertellen, want ik neem aan dat dat wel gepaard gaat met pijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .