Ga naar inhoud

Moos heeft een tumor in zijn buikje


Sammy1

Aanbevolen berichten

Vandaag bij het inenten van de konijnen heeft de DA een tumor ontdekt bij Moos.

In zijn buikje zit een 'bal' ter grootte van een pingpongbal...

De DA verwacht dat darmen of andere organen in de verdrukking gaan komen door de snel groeiende tumor maar zolang Moos het nog goed doet wil hij nog niks doen.

Maar dat wil ik ook nog niet, ik wil even de tijd om na te denken......

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met konijnen met een tumor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Goh...wat een onverwachte uitkomst van zo'n bezoek...wat erg voor je...

Ik begrijp dat je dit even moet laten bezinken.

Alvast wat lectuur:

http://www.medirabbit.com/EN/Cancer/Sarcoma/fibrosarcoma.pdf

En als je er aan toe bent...dring bij de DA toch aan op een biopsie. Dat kan zonder veel problemen genomen worden en dan weet je tenminste iets meer over de aard van de tumor en/of wat je alternatieven zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn konijn hebben ze ook eens een biopsie gedaan omdat er aan een tumor gedacht werd, het bleek achteraf een flinke ontsteking te zijn. Ze had de knobbel wel oppervlakkig onder de huid zitten. Dus weet niet of dit in jouw geval ook zo kan zijn. Maar ik zou inderdaad een biopsie laten doen.

in ieder geval heeeeel veeeeel sterkte!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er zo snel mogelijk naar laten kijken, indien mogelijk laten weghalen, indien de gezondheid van je nijn nu goed genoeg is voor een ingreep onder narcose. Goed overleggen met je DA en bij twijfel meningen navragen bij andere DA's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat naar zeg meis, ik hoop dat het goed komt anders misschien als het een probleem word eraan laten helpen. Ik wens je heel veel sterkte en geef Moos maar een dikke knuffel

Moos, is dat de zwart/witte konijn??

Ik haal alle namen door elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is idd even schrikken zeg!

Maar nog geen zorgen vooraf hoor, dat je niets gemerkt heb aan je nijntje is natuurlijk een goed teken, dan heeft hij er iig geen last van.

Voor het zelfde geld zit die verdikking er al heel lang en groeit het minimaal.

Hier is slechts iets van te zeggen door een biopsie en/ of echo. Met een echo kan ook bepaald worden waar vandaan de verdikking komt.

Mijn advies is om niet te lang te wachten, voor jezelf, maar ook voor je nijn, hij is nu nog in goede conditie, wil je eventueel behandelen dan werkt het alleen maar in zijn voordeel als hij in goede conditie is!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag nog gesproken met mijn DA en het ziet er niet zo goed uit...denk ik.

Een biopsie of echo is geen optie, dan kunnen ze er niet bij. Moos moet echt onder narcose en zijn buikje open. Dat is al een risico op zich zegt mijn DA, en dan gaat het niet eens over de eigenlijke operatie.

Verder zegt hij dat tumoren bij konijnen vaak kwaadaardig zijn en een grote kans is dat het terug keert.

En natuurlijk komt er nog bij dat de operatie erg zwaar is voor een konijn en dat de kans dat hij het niet overleeft groot is.

Al met al geeft mijn DA me niet veel hoop, maar is wel eerlijk. Hij heeft eigenlijk voorzichtig laten weten dat het beter is er niet aan te beginnen.

Ik ga nog bellen met een andere DA hier in het dorp, horen wat die erover zegt. En dan is het maar te hopen dat die iets positiever zal zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet goed waarom een echo geen optie is. Een echo kan vaak toch al wat meer informatie verschaffen over de aard van de tumor, en dan kun je weer beter inschatten of het zinvol is om aan een (zware) operatie te beginnen.

Punctie bij een vermoeden op een kwaadaardig gezwel is niet zo'n heel goed idee ivm uitzaaien via de naald, dus voor een biopt moet hij inderdaad opengemaakt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .