Ga naar inhoud

Wit plekje op het oog


ML1K

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn konijn heeft sinds kort een witte plek op haar oogje. Voordat het wit werd was het een beetje rood, echt een klein rond plekje. Ik ging er vanuit dat ze iets in haar oogje had gekregen (het is nogal een onbenul) en dat dit vanzelf wel weer zou wegtrekken. Het valt me nu op dat de rode plek helamaal wit is geworden. Het oog is niet wazig verder, gewoon mooi zwart en helder. Het lijkt ook niet alsof ze er last van heeft of er minder door ziet.

Toen ik haar kreeg had ze een iets ontstoken ooglid, dit is verder helemaal weggetrokken (ik heb haar nu 8 maand) dit zal er toch niets mee te maken hebben?

iemand zoiets eerder gezien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

in mijn ogen ziet dit eruit als een oogbeschadiging. op de foto die ik meestuur zie je ook een witte vlek in het oog van nijntje. dit begon als een klein stipje en is later zo groot geworden als hij nu op de foto is. de vlek zit er echter al een jaar en wordt niet groter oid. de dierenarts heeft het onderzocht en het blijkt dat zijn oog helemaal kapot is van binnen, hij is dan ook 100% zeker blind aan dat oog. je konijn kan dus ergens tegenaan gelopen zijn of heeft iets in zijn oog gehad. misschien rare sprongen gemaakt en zich dus bezeerd. de dierenarts zei trouwens dat een konijn al een oogbeschadiging kan krijgen van een stro'tje. wel even in de gaten houden dus.

post-2368-1392287656093_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

beschadiging van de cornea (buitenste laagje van het hoornvlies) denk ik

Belangrijk om te weten is of dit komt door een `vreemd voorwerp`of door een ongelukje. je moet in ieder geval wel gaan zalven omdat het zich kan uitbreiden en blijvend wordt, als het nog niet zolang aanwezig is, kan het zich nog wel herstellen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in mijn ogen ziet dit eruit als een oogbeschadiging. op de foto die ik meestuur zie je ook een witte vlek in het oog van nijntje. dit begon als een klein stipje en is later zo groot geworden als hij nu op de foto is. de vlek zit er echter al een jaar en wordt niet groter oid. de dierenarts heeft het onderzocht en het blijkt dat zijn oog helemaal kapot is van binnen, hij is dan ook 100% zeker blind aan dat oog. je konijn kan dus ergens tegenaan gelopen zijn of heeft iets in zijn oog gehad. misschien rare sprongen gemaakt en zich dus bezeerd. de dierenarts zei trouwens dat een konijn al een oogbeschadiging kan krijgen van een stro'tje. wel even in de gaten houden dus.

Dan ga ik toch maar even langs de DA. Misschien gaat het nog over met zalf. Ik heb trouwens niet het idee dat ze niets ziet, maar misschien wordt het steeds slechter...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .