Ga naar inhoud

goedkope groentes


LindavanBakel

Aanbevolen berichten

Mijn konijn krijgt vooral de seizoensgroenten en dat scheelt behoorlijk in prijs. Hij krijgt van mij peterselie, selderij, andijvie, witlof, komkommer, beperkt spinazie, boerenkool - peer - appel - meloen - mandarijn - sinaasappel, beperkt broccoli, bloemkool + groen van bloemkool, wortels met loof (hij vindt het loof lekkerder dan de wortel).Van fruit krijgt hij maar een partje. Teveel fruit is slecht voor ze omdat er suikers in zitten. Ook met het geven van groenvoer moet je uitkijken dat ze niet teveel krijgen, want dan kunnen ze diarree krijgen. Je kunt het best het heel langzaam opbouwen en de keuteltjes controleren.Groetjes,Sanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de markt kan je vaak los wortelloof gratis krijgen, goedkoper kan ik het niet bedenken.

Is inderdaad heel handig! ik heb vorige week zaterdag een hele doos wortelloof meegekregen, ze eten er al de hele week van en ze zijn er helemaal zot op. Groeten kopen op de markt én gratis wortelloof is volgens mij het goedkoopst. Ik denk dat de lidl & aldi toch nog iets duurder zijn dan de markt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg op de markt ook altijd nog wat "extra" mee, gratis. Bijvoorbeeld een halve witlof, of nog wat losse andijvie bladeren (die dan los liggen in de bakken) en wortelloof die mensen niet willen of zo. Daarnaast koopt mijn mams nog wat voor de konijnen op de markt, stuk goedkoper dan bij de AH. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

snijden ze het lof er vanaf dan?? hier liggen de wortels gewoon met lof en alles...ik zal toch vragen :)

veel mensen willen het wortelloof niet en de marktkramer haalt het er af en houd die meestal samen in een bak als afval, je kan het dus evengoed vragen, voor hen is het toch afval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin ging ik elke week naar de vogeltjesmarkt in Antwerpen, daar was alles lekker vers en goedkoop.

En als het heel hard had geregend, kreeg ik helemaal veel extra mee:he:

Ondertussen lukt het me niet echt meer om helemaal in de regen naar Antwerpen te fietsen en te wachten tot de markt klaar is:$:whistle2:

Bij de kruidenier krijg ik meestal wat wortelloof mee en soms wat groenten voor de konijnen wat goedkoper als ze van de vorige dag zijn. Maar zijn prijzen zijn duurder dan de supermarkt. Elke week gaan we een paar keer naar de Delhaize (supermarkt) en naar de kruidenier. Er is ook nog verschil in aanbod, sommige dingen kan ik enkel in de Delhaize krijgen en omgekeerd. Onze groenten worden bijna dagelijks vers gehaald, dus dan nemen we ineens voor de konijnen mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bospeen haal ik waar het in de aanbieding is, het loof en enkele worteltjes zijn voor mijn konijn, de rest v/d wortels zijn voor mijn verzorgpaarden.

Verder haal ik nooit echt groente voor Gamble, ik ga naar de c-1000/lidl, en haal de meeste losse blaadjes weg bij de groentes, en als ik bij de kassa andere dingen afreken, vraag ik elke keer of het goed is als ik dat meeneem voor mijn konijn, en zeg ik dat het er al los bijlag onderin de dozen.

Dus ik betaal er vrijwel nooit voor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nu ben ik vanochtend naar de markt geweest.

Helaas was ik te vroeg voor de loof (volgende week toch maar wat later gaan haha) maar ik kreeg wel de bladeren van bloemkool mee.

Had nog aan die man gevraagd of ze dat mochten hebben, hij zei wel ja.

Maargoed... omdat ze geen bloemkool mogen hebben, is mijn vraag of ze wel de groene bladeren ervan mogen hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet helemaal zeker of het mag, maar hier zijn ze er wel helemaal gek op! :love:

Ze krijgen dan wel niet al te veel omdat ik een beetje twijfel omdat het toch een koolsoort is..

Misschien dat iemand anders weet of het goed of slecht is?? Daar ben ik dan ook wel heel benieuwd naar!:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, vandaag weer bospeen gehaald bij de lidl (1,29), gratis losse blaadjes witlof bij de c-1000 (heb er een stuk of 10), peterselie plantje bij lidl (0,55 cent), losse sla, andijvie én bloemkool bladeren (gratis!)

Zo, mijn voedster kan weer groen eten voor zeker 1 week, en dat voor zo weinig haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .