Ga naar inhoud

Castratie Toby


Choco en Nijntje

Aanbevolen berichten

Woensdagavond ga ik Toby, met een klein hartje, afgeven aan de DA voor zijn castratie.

Donderdagochtend wordt hij dan gecastreerd en 's avonds mogen wij hem dan terug gaan halen.

Toby is echt een buitenkonijntje, maar gaat dan een nacht en een dag binnenzitten bij de DA.

Mag hij dan als hij naar huis komt direct terug buiten of beter van niet ?

Hebben jullie misschien nog tips i.v.m. de nazorg ?

Billy was al een ex-ram toen we hem uit de opvang haalden, dus dit is onze eerste qua verzorging...

En hopelijk kunnen we hem dan half maart koppelen aan onze Pippa. :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom gaat hij woensdagavond al naar de DA? .. Nu ja, 't lijkt mij niet zo'n probleem hoor dat hij 'n nachtje & dag binnen zit, de temperatuur is nu buiten ook al wat milder .. Bij de DA zal hij toch ook niet in 'n super warme ruimte gezet worden zeker? Anders missch zorgen voor 'n "tussenfase" ..

Echt helpen kan ik niet want 'k heb ook nog nooit 'n nijn laten castreren dus 'k weet eigenlijk niets over de verzorging achteraf .. Gewoon zorgen dat hij snel weer eet (hooi & peterselie, groen, hem er 'n beetje mee plagen) en keutelt ..

(naar welke DA ga je trouwens?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

veel succes met Toby, komt zeker en vast goed.

hier zijn beide nijnen reeds gecastreerd en is gelukkig alles goed verlopen.

zorg voor een handdoek ofzo in de kooi ipv stro of andere bodembedekking zodat het niet in de wond prikt.

probeer hem ook zo snel mogelijk aan het eten te krijgen. Zorg voor lekkers zoals peterselie.

pijnstillers had ons rammetje niet nodig, AB wel. Zorg ook dat je dwangvoer in huis hebt mocht het nodig zijn (als hij niet of onvoldoende wilt eten)

Zo...denk dat dit het is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

veel succes met Toby, komt zeker en vast goed.

hier zijn beide nijnen reeds gecastreerd en is gelukkig alles goed verlopen.

zorg voor een handdoek ofzo in de kooi ipv stro of andere bodembedekking zodat het niet in de wond prikt.

probeer hem ook zo snel mogelijk aan het eten te krijgen. Zorg voor lekkers zoals peterselie.

pijnstillers had ons rammetje niet nodig, AB wel. Zorg ook dat je dwangvoer in huis hebt mocht het nodig zijn (als hij niet of onvoldoende wilt eten)

Zo...denk dat dit het is :)

Bedankt ! Ik hoop zo dat alles goed gaat, we hebben hem nog maar 1 maand, maar ik ben al zo erg aan hem gehecht.... :love:

Goede tip van dat dwangvoer, 'k zal er zeker naar informeren bij de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, om 14.00 u even gebeld, kon niet wachten tot vanavond... :$

En volgens de dierenarts is alles vlot verlopen en is Toby OK :bounce:.

Rond 18.15 u mogen we hem terug gaan halen.

Oef, dat hebben we ook weer achter de rug....

Ben vandaag lekker gaan shoppen, zodat ik geen tijd had om er te veel bij stil te staan... :mdr: :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toby is terug thuis... maar een half uurtje voor we hem gingen halen heeft hij een wonde opengebeten en een bloedbad aangericht :grrrrrr: !

De DA zei dat hij dit nog nooit eerder heeft meegemaakt, hij heeft de wonde goed nagekeken en terug toegelijmd met een speciale weefsellijm.

We hebben Metacamdruppeltjes meegekregen die hij nog 4 dagen moet krijgen.

Bij de DA kreeg hij speciaal hooi voor zieke nijnen, maar het is niet duidelijk of hij al iets gegeten heeft.

Ik heb hem juist een paar stukjes van zijn favoriete groenten gegeven en hopelijk eet hij daar dan van... we laten hem nu even eerst wat tot rust komen...

Oh ja, drinken doet hij wel !

aangepast door Choco en Nijntje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ochtend heb ik Toby zijn Metacamdruppeltjes gegeven en die heeft hij braaf ingenomen, schattig eigenlijk.

Hij is gelukkig van zijn wondjes afgebleven en houdt zich heel rustig.

Hij heeft momenteel enkel zin in groenvoer : basilicum, rucola, citroenmelisse en peterselie, als het groen is eet hij het ! :mdr:

En een beetje hooi, biks en stukjes wortel daar komt hij voorlopig nog niet aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze namiddag hebben we hem terug in zijn buitenhok gezet.

Hij bleef zo versuft en stil zitten... en had duidelijk nog wat last van stress. :s

Eénmaal buiten fleurde hij helemaal op, rent terug al een beetje rond en bakent met z'n kinnetje weer het hele hok af.

Maar vooral, hij ziet er véél gelukkiger uit, nu is hij echt thuis ! :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .