Ga naar inhoud

drinkflesjes af te raden?


meroke

Aanbevolen berichten

Gisteren was ik bij de DA voor de castratie van Daantje.

Hij vertelde me dat hij kon zien aan de tanden van daantje dat hij uit een flesje drinkt, doordat hij met z'n voorste tanden tegen het tuitje tikt.

Hij raadde me een gewoon bakje aan. Maar eigenlijk zie ik dat niet zitten. Dat had hij in het begin, net als snuffel, maar ze lopen het voortdurend om.

Zijn er nog die afgeraden zijn een flesje te gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Echt stevig, nog niet echt, wel zwaarder dan 'n gewoon plastiek bakje.

Wel heb ik in de winkel als eens bakjes gezien om aan de tralie te bevestigen, maar die heb ik nog niet geprobeerd...lijkt me ook hoog.

Ik moet wel zeggen dat Daantje meer moeite heeft met de drinkfles als snuffel. Hij gaat echt z'n hele kopje scheef houden, hij heeft niet echt een mooie houding als ie drinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hobbit heeft een bakje omdat hij maar niet wil leren met een drinkfles om te gaan... Alleen gooit hij iedere keer z'n waterbakje vol met stro en dan kan hij dus niet meer drinken...

Het voordeel van een drinkfles is dat er niet zo veel troep in komt.

Maar dat van die tandjes klinkt inderdaad best wel logisch, mischien ligt het inderdaad gewoon aan de houding van jou konijn. Mischien drinkt hij anders dan andere konijnen, op zo'n manier dat hij z'n tanden slijt...

Ik weet het niet ik gok ook maar wat ... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook gewoon drinkflesjes, vind bakjes niet echt praktisch... heb het vroeger wel gehad maar als ze 1 keer een sprong maken zit gelijk het waterbakje vol zaagsel en stro.

Ik heb overigens wel die bakjes die je aan de tralies kan hangen maar ik ben er niet echt tevreden over. Ik had ze gekocht omdat dat me handig leek voor de korrels omdat die bakjes op de grond ook steeds vol zaagsel zaten.. maar ze hangen niet echt stabiel (metaal is te dik om te buigen, dus moet ze zo gebruiken), en de nijntjes moeten er altijd tegen op staan en dan wankelt die dus ook.... en doordat het niet echt zwaar materiaal is hebben ze in een drukke bui nog wel eens de neiging om het bakje eruit te trekken.

Ik gebruik het nog wel steeds omdat het beter is dan een gewoon bakje maar vind het zeker geen oplossing en al helemaal niet om er water in te doen...maargoed dat is natuurlijk mijn ervaring en mening.

Dit zijn de bakjes die ik heb hangen;

355382574.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel vaker gehoord / gelezen dat mensen het voor hun konijn natuurlijker vinden om uit een bakje te drinken. Ik vind voor binnen-konijnen een flesje handiger omdat het minder knoeit.

In de buitenren heb ik een bakje staan, omdat ik dat makkelijker vind met vullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor mijzelf de Sippy afgeschaft!

Heb ze eerder in gebruik gehad voor mijn gerbils.

Heb een aantal keren gehad dat het tuitje soms niet meer opent en er geen water meer uit kan. Ook lekkende flesjes, kooien nat.

Gebruik nu ook voor beide konijnen een grote drinkfles van ClassicPet Products en vind deze het beste werken. Heb een grote van 1,1 ltr gekocht voor als ze met zijn 2tjes zijn. Makkelijk schoon te maken.

Ik controleer wel altijd als ik hem heb teruggehangen dat het tuitje mooi vacuüm sluit.

Bakjes vind ik wel vervelend, omdat mijn konijntjes het steeds voor elkaar krijgen om ze vol te trappen met zaagsel en keuteltjes.

Maar ik denk ook dat dit verschilt per konijn en per baasje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet ik voor Daantje dan toch zo'n sippy proberen. Ik dacht dat het moeilijk was voor de nijntjes om er uit te drinken...

In elk geval heb ik beter een andere oplossing als de gewone drinkflesjes zodat daantje z'n tanden goed blijven. Zo'n bakje zie ik namelijk niet zitten.

Zo'n bakje als Joelle ging ik ook proberen, maar inderdaad, wellicht niet zo zwaar, kunnen ze het er ook uit duwen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt er ook die je met schroeven kan bevestigen.

Deze hangen heel stabiel (ook als je konijn er op steunt).

Ja dat heb ik gezien, maar pas nadat ik deze al in huis had en concludeerde dat ik het eigenlijk niks vind. Ik had ze online besteld toen ik mijn nieuwe binnenhok bestelde, ik dacht oh dat is handig! niet dus...

Ik heb van die gewone ronde drinkflessen maar ben der ook niet helemaal weg van...

Ga denk ik ook 1 Skippy kopen en die is even uitproberen, ik sprak laatst iemand die er ook wel enthousiast over was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen kunnen kiezen, maar drinken eigenlijk altijd uit het bakje. Ik heb de flesjes alleen voor als ze inderdaad een keer hun bak omver zouden lopen. Gebeurt eigenlijk nooit, want hij staat netjes in een hoekje.

Toen het vroor zag ik ze wel een enkele keer uit het flesje drinken. Ik kon de flesjes wat beter isoleren. Dus als er ijs zat in het bakje, stapten ze gewoon even over op de fles.

De fles hierboven lijkt mij wel heel prettig. Voor de konijnen drinkt het net zo natuurlijk als uit een bakje. En voor ons is het makkelijk omdat ze het niet omver lopen en er gen stro in gooien.

Kun je die fles niet met een stuk ijzerdraad bevestigen, net zoals de bekende flesjes met een rode tuit en kogeltje?

aangepast door jufke
typfouten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .