Ga naar inhoud

castratie daantje


meroke

Aanbevolen berichten

Zopas een afspraak gemaakt voor de castratie van Daantje, eindelijk! ik bleef het uitstellen, maar tis nu toch tijd dat snuffel en daantje binnenkort bij elkaar kunnen.

Hoewel snuffel de castratie prima overleefd heeft ben ik toch nog zenuwachtig voor Daantje.

Ik heb nu woensdag al een afspraak! stiekem had ik gehoopt dat het nog enkele dagen/weken zou duren, maar nu ist wel heel snel.

's morgens breng ik hem binnen en 's avonds mag ik hem terug halen.

Zou hij tegen 's avonds al terug eten? Ik begreep dat dit bij rammetjes minder lastig is dan voor voedsters?

Als hij nog niet eet, neem ik best een dag verlof om hem in het oog te houden? Ik had er aan de telefoon helemaal niet aan gedacht dat ik de dag erna al weer moet werken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees maar zeker dat 't heel wat minder ingrijpend zal zijn dan bij Snuffel :) Nu ja, de grootste zorgen bij Snuffel heeft Inge Thas natuurlijk opgevangen doordat ze daar 'n nachtje gebleven is.

'k Ben er vrij zeker van dat hij de dag zelf nog wel zal eten. Heeft hij al eens peterselie gehad? Normaal beginnen ze 't snelste met hooi, peterselie & ander groen.

De operatie is uitwendig eh, helemaal anders dan bij voedsters.

'k Hoop dat er nog veel baasjes van gecastreerde rammetjes hun verhaal komen doen en je zo moed geven ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kimmi, ja, daantje eet al goed groenten, in 't begin ging het moeilijk maar nu eet hij evenveel groen als snuffel, ook peterselie, is hij gek op :) Ook hooi eet hij zowieso al goed.

De castratie gebeurt 's morgens, met 'n beetje geluk eet hij 's avonds/ 's nachts al?

Nog anderen ervaring met castratie van 'n rammetje? Iemand die al veel problemen heeft gehad bij het eten?

Desnoods moet ik van thuis uit werken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moos zijn castratie is prima verlopen. De volgende dag at hij al weer zelf en was helemaal de oude. Heb er toen ook erg tegenop gezien omdat de castratie van mijn voedster veel moeizamer is verlopen (het herstel dan). Maar gelukkig is het voor een ram minder ingrijpend want die hebben geen buikwond. Maak je maar niet teveel zorgen het komt allemaal goed. Heel veel succes woensdag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Napoleon is vandaag voor zijn castratie geweest. Z'n achterkant lijkt nog wat moeilijker mee te komen, maar hij eet al wel volop. Nu kregen we een brief mee van de dierenarts waarin staat dat hij de komende 10!!! dagen niet los mag lopen en ook nog 6 weken lang vruchtbaar is. Over vijf dagen hebben we een controle afspraak.

Nou lijkt 10 dagen mij nogal extreem, ik heb Bugs&Snuf maar 1 dag in het hok gehouden. Verder dacht ik dat ze na 15 dagen al niet meer vruchtbaar waren? Want we willen graag dan over 2,5 week een vrouwtje voor hem uit het asiel gaan halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daantje kreeg zijn naam naar een opvangkonijntje die zo heette die ik heel graag wou...

Ik kreeg uiteindelijk van mijn schoonouders 'n ander konijntje die dr op leek, vandaar z'n naam :)

Daantje is inmiddels al 'n uurtje thuis. Bij de DA hupte hij al vrolijk rond, hier zit ie nog wat stilletjes, nog niet gegeten, maar hou het in de gaten.

Verder wist de DA mij te vertellen dat hij al beginnende tandproblemen heeft :s vind 'k wel vroeg. Meer hooi, groen en minder korrels geven.

Het was de eerste keer dat ik naar deze DA ging maar ben er wel tevreden over. Hij vroeg me ook helemaal uit om te weten of mijn konijnen ruim genoeg zaten enzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei... ik was te snel:$.

Laat hem maar even bekomen en pest hem daarna een beetje met alles dat hij lekker vind.

Hier is bij beiden ook op jonge leeftijd gezien dat ze geen super tanden hebben (aanleg tot schuin afslijten van de kiezen en dus haakjes). Toen begonnen met veel meer groen en véél minder biks. Hun tanden zijn nu goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft intussen al enkele blaadjes witloof op, komt goed :)

Snuffel haar tandjes zijn ook goed in orde. Van daantje ist nu nog geen probleem maar moet het wel in de gaten houden.

Hopelijk komt het hier ook goed met meer groen en minder biks.

Hij raadde me ook aan zelfs 2/3 takken per dag te geven...alleen wil daantje de takken van de dierenwinkel niet, en veel verse takken kan ik niet aan graken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .