Ga naar inhoud

Medicijnen via internet??


gemini6

Aanbevolen berichten

Mijn konijn heeft heel snel terugkerende haken op zijn kiezen na behandeling onder narcose. Omdat ik mijn konijn niet iedere maand onder narcose wil laten brengen heb ik overlegd met de dierenarts. Hij stelde voor om Nijntje levenslang Carprofen drops te geven 2 x daags 0,4ml.

Dit geef ik hem nu inmiddels al een maand of 3. Omdat een flesje Carprofen 10ml 10 euro kost en dit neerkomt op ongeveer 30 euro per maand ben ik eens op internet gaan kijken. Bij dierenapotheker.nl kwam ik Carprofen drops 2 x 30 ml tegen voor iets van 26 euro inclusief verzendkosten. Dit scheelt aanzienlijk. Weten jullie of deze site betrouwbaar is en of de medicijnen echt hetzelfde zijn of van mindere kwaliteit?? De verpakking is hetzelfde.

Zestig ml is voor zes weken dus 26 euro

Via de dierenarts is dat 60 euro. Een enorm verschil dus.

Ik vind het helemaal niet erg om geld voor mijn konijn uit te geven, maar als het op deze manier goedkoper kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mireille ik denk dat de DA dit heeft bedacht om zo de pijn die de haken zullen veroorzaken te onderdrukken waardoor het konijn weer zal gaan eten. Het is dus meer pijnbestrijding dan behandeling van de haken.

Ik denk niet dat het verstandig is om je konijn levenslang onder de pijnstillers te laten zitten.

Carprofen heeft zo zijn bijwerkingen (volgens de bijsluiter in ieder geval genoeg), en vergeet daarnaast ook niet dat je konijn gewoon door zal blijven eten doordat hij onder de medicatie zit. Zo kan zijn gebit alleen maar meer schade aanrichten, maar zo zijn ook eventuele andere medische problemen niet snel zichtbaar omdat je konijn geen pijn voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn is in september behandeld aan zijn haken op de kiezen onder narcose bij een konijnkundige dierenarts (Europaplein Amsterdam). Een kleine maand later lag mijn konijn zwaar onderkoeld in zijn kooi terwijl een paar uur daarvoor nog niets aan de hand was. Ik ben toen met hem naar de spoedkliniek geweest voor dieren en daar constateerden ze haken op de kiezen die wondjes veroorzaken in zijn tong. Ze hebben ze daar bijgeveild en pijnstillers meegegeven met de mededeling terug te gaan op korte termijn naar mijn eigen dierenarts. Dit heb ik gedaan. Ik heb dus de pech dat de haken binnen een week of vier weer terug zijn. Dus ik kan of mijn konijn iedere vier weken onder narcose laten behandelen aan zijn haken, of levenslang pijnstillers geven en geregeld terug voor controle of euthenasie!! Van dit laatste ben ik erg geschrokken. De dierenarts en ik hebben besloten een paar keer per jaar onder narcose de haken te verwijderen en tussentijds pijnstillers te geven.

Ideaal is anders, dat weet ik ook, maar als dit niet gaat dan moet ik hem laten inslapen. Maar goed, weten jullie of ik via internet bij dierenapotheker.nl gewoon zijn medicijnen kan bestellen omdat het daar bijna drie keer zo goedkoop is.

Ik betaal nu 45 euro per maand aan medicijnen omdat hij ook nog ciseral krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts zegt dat wanneer ik de kiezen met haken laat verwijderen de tegenoverliggende kiezen enorm gaan groeien. Maar ik kreeg laatst een PB van iemand hier met een stukje van een welbekende dierenkliniek uit Utrecht waar wat anders in stond en dat zal ik de volgende keer meenemen naar mijn dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gelezen. Wat een goede foto's zijn er genomen!!

Ik dacht altijd bij een konijnkundige dierenarts te zijn, maar zie het adres niet meer op deze site staan. Hij is ook de dierenarts van Artis. Ik twijfel wat ik nu het beste kan doen. Hebben er nog meer mensen ervaringen/advies??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ik kan of mijn konijn iedere vier weken onder narcose laten behandelen aan zijn haken, of levenslang pijnstillers geven en geregeld terug voor controle of euthenasie!! Van dit laatste ben ik erg geschrokken. De dierenarts en ik hebben besloten een paar keer per jaar onder narcose de haken te verwijderen en tussentijds pijnstillers te geven.

Het probleem zal hiermee alleen maar erger worden.

Elke keer met haken aan zijn kiezen kan die zijn mond compleet open halen.

Dat kost een hoop hersteltijd zodra die weer aan die haken geholpen is en dan gebeurd het weer opnieuw.

Je creeerd hier nog een groter probleem mee dan elke 4 weken behandelen.

Ik heb ooit eens een konijn onder narcose gezien toen ik nog vaak voor de dierenambu reed die had zijn complete wangen open liggen.

Dat zijn beelden die je nooit meer vergeet

In sommige gevallen is het beter te laten inslapen dan het zo ver te laten komen.

Bij dat konijn hebben we ook besloten hem uit zijn lijden te verlossen zo vaak als dat ie anders behandeld had moeten worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook de reden waarom hij wel op controle blijft.

Ook wanneer hij minder gaat eten of kleiner of niet gaat keutelen, moeten we direct aan de bel trekken. Ik kreeg net een PB, maar mijn virusblokker staat een popup niet toe helaas. Kreeg ook een adres van iemand van een dierenarts in Uithoorn.

Ik las net dat Wilhelminapark heel goed is maar ook heel duur. Ik denk dat mijn dierenarts ook niet de goedkoopste is. Voor het behandelen van de haken onder narcose inclusief medicijnen was ik 129 euro kwijt. Ik lees op deze site bedragen die ongeveer de helft zijn. Het gaat mij niet direct zo om het geld, maar als het kwalitatief goedkoper kan omdat het een chronisch probleem is, dan wil ik het wel proberen om via dierenapotheker.nl de medicijnen te bestellen.

Mocht het door middel van pijnstillers op den duur echt niet meer gaan en de konijn heeft geen kwaliteit van leven meer, dan kan ik hem altijd nog laten inslapen.

Maar nu vind ik dit nog te vroeg. Het konijn is denk ik 4,5 jaar (gevonden).

Hij heeft al E. Cuniculi doorstaan en is dus een vechtertje (dwergkonijntje).

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mijn weten zit er in uithoorn geen KK DA (ik woon in de buurt)Er is er wel 1 die houdt zich iets meer bezig met konijnen dan de gemiddelde DA, maar staat bij ons (dierenartsen) niet bekend als echt konijnen kundig. Over elke DA hoor je natuurlijk genoeg verhalen, maar over deze heb ik helaas al iets meer gehoord...

(wou ik even melden..) Wilhelmina park staat beter bekend (bij ons dan he)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dierenopvang Knabbel en Babbel, wat zit deze opvang??

Kan zelf ook wel googelen natuurlijk.

Mijn konijn heeft 4 jaar nergens last van gehad en nu binnen vier weken na behandeling was het alweer raak. Door de pijn raakte hij in shock en daarom geef ik de pijnstillers. Binnenkort laat ik hem weer nakijken en eventueel haken weghalen.

Het liefste zou ik het gewoon iedere maand zonder narcose bij hem laten doen, dan heeft hij de pijnstillers niet nodig. Maar de dierenartsen die ik gesproken heb willen het alleen maar wel onder narcose doen helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .