Ga naar inhoud

geklit haar


merelvandijke

Aanbevolen berichten

ik zag daarstraks bij brutus dat ze wat klitten in haar manen had, waar strootjes invastzaten enzo. ik heb geprobeert te borstelen, maar ze reageert heel paniekerig op de kam en gaat enorm spartelen, en met een schaar durf ik het al helemaal niet. kan het kwaad de klitten te laten zitten tot ze vanzelf uitvallen in de rui?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat klitten er niet vanzelf uitvallen in de rui. Het gaat allemaal aan elkaar zitten, waardoor het in de vacht blijft hangen. Ik denk dat je beter toch kunt gaan uitpluizen/knippen, want over het algemeen worden klitten alleen maar groter. Het is niet zo leuk natuurlijk dat ze zo in paniek raakt maar het moet helaas wel gebeuren. Ik heb hier ook een konijn met lang haar wat heel snel klit, en panisch wordt van de kam. Best kun je toch (snel) knippen/kammen, terwijl je haar stevig vasthoudt. Je kunt een klit inknippen, in de lengte(als het kort op de huid zit uitkijken waar het haar ophoudt en de huid begint) en dan met je vingers uitpluizen. En zelf niet bang zijn, dat voelt je konijntje en wordt zij ook onzeker van, en dus angstiger.

aangepast door Danja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .