Ga naar inhoud

Trillende achterpoten


Knuffeltje

Aanbevolen berichten

Vanmiddag was het heel lekker weer.

De zon scheen, dus liet ik mijn konijn lekker in haar ren (voor foto's zie fotoalbum). Ze ging meteen languit liggen. Ik heb haar niet lang in haar ren gelaten. Net aan een kwartiertje ongeveer. Laten we zeggen, niet langer als een kwartier. Alleen wat ik opmerkte was dat haar achterpoten enorm trilde. Is dat normaal ?? Ik maak me echt enorm zorgen want enkele dagen geleden staarde ze suf voor zich uit en at nauwlijks. Dit heeft 2 dagen geduurt en nu is ze volgens mij weer okee, omdat ze ook weer normaal eet. Maar ik maak me dus wel nog zorgen, vanwege haar trillende achterpoten vanmiddag. Toen ik bij haar in het rennetje ging zitten om haar te pakken zag ik dat ze rechts een beginnend vies oog begint te krijgen. Het traande wat en ik zag een geel korreltje. Gaat dat snel weer over of moet je daar iets aan doen ?? Ik hoop echt dat julie me kunnen helpen want ik maak me echt enorm zorgen en hoop dat mijn konijntje niet ziek is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe warm is het in de schuur?

Wat het achterpootje betreft, wat bedoel je precies? Was het een beetje trillerig, of echt schokken? Was het tijdens het lopen? Tijdens het stilzitten? Tijdens het liggen? Hoe deed ze verder in de ren? Was ze normaal actief of ging ze gelijk liggen en bleef liggen al die tijd? Heeft ze zover je kunt zien nog normaal kracht in haar achterpoten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders gaan daarover, of ze wel of niet naar de dierenarts moet.

Vanavond maakte ik heel voorzichtig haar rechteroogje schoon met warm water wat ze helemaal niet leuk vond en toen merkte ik ook dat ze rillerig was.

Ze is nog best actief, maar valt niet enorm op haar eten aan.

Hooi vind ze wel lekker, net als de stro in haar hok.

Ik hoop dat ze snel beter wordt, en anders dat mam en pap toch besluiten ff langs de dierenarts te gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dat is goed.

Ik weet niet hoe actief je konijn normaal gesproken is, maar als konijnen minder actief zijn (en zeker als dat al een poosje duurt) is dat niet goed...Ik weet dat verlamde achterpoten o.i.d. een symptoom van e-cuniculi kan zijn...Maar ik durf er verder ook niks over te zeggen..Ik zou zeker even langs de DA gaan, dus proberen je ouders over te halen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad maar naar de da gaan. Wat er is weet ik niet, maar er is iets niet helemaal lekker. Het is niet echt mogelijk om er iets zinnigs over te zeggen via het internet.

EC was iets dat ook bij mij opkwam, maar ik ben er een beetje huiverig voor om té snel over EC te beginnen. Er zijn natuurlijk nog veel meer oorzaken mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn konijn's achterpoten is volgens mij niets aan de hand.

Het gaat trouwens alweer veel beter. :)

Ze rilt niet meer en haar oog begint er ook al beter uit te zien.

Ze valt ook weer al enthousiaster op haar eten aan.

Wat mijn hand ook heeft gemerkt vanochtend want de tandafdrukken staan er nu nog heel licht in...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lees dat ze lag te trillen met haar achterpootje terwijl ze lag te slapen/soezen in het zonnetje, klopt dat?

Het kan ook gewoon zijn dat je konijntje zo ontspannen was en aan het dromen was. Mijn konijn trilde ook af en toe met haar achterpootjes als ze in diepe slaap was, net zoals een hond ook wel eens met zijn poot beweegt in zijn slaap. Zou het dan niet kunnen zijn. Tuurlijk als je twijfelt is de DA altijd beter, maar ik denk gewoon aan het dromen, heerlijk in het zonnetje en dan zo diep in slaap zijn........(wou dat ik er de tijd voor had om eens zo lekker te luilakken, haha)

Schrok ze wakker trouwens toen ze begon te trillen? als ze het nu nog eens doet, zou ik haar niet gelijk oppakken om in de kooi te zetten, maar bekijk haar dan gewoon eens een tijdje. Ook konijntjes hebben aparte dingen om aan te geven dat ze iets fijn vinden, maar die zal je moeten leren kennen.

edit: Misschien zit ik er helemaal naast hoor, vooral omdat je schreef dat ze ook rillerig was bij het schoonmaken van haar oogje, maar waren dit precies dezelfde rillingen? dat rillen als ze gewoon in haar hokje zit, klinkt niet goed, maar dat andere doet mij juist aan hetgeen denken wat ik hierboven getyped heb.

aangepast door wendy66
aanpassing
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft niet gerild toen ze in haar hok zat.

Wel toen ik haar ergens had neergezet waar ik goed haar oogje kon zien en dat schoonmaakte. En mijn konijn sliep niet toen ze met haar achterpoten trilde.

Maar als ik jou reactie lees Wendy66 was ze mischien idd wel ontspannen.

Ik hoop het. Nu gaat het gelukkig weer super ! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .