Ga naar inhoud

Rammetje net gecastreerd... eet nog niet echt, en z'n zus is bang voor hem...


Bollie Wollie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb vanmiddag mijn Wilfredje opgehaald van zijn castratie. Hij drink wel al goed, maar eten wil hij nog niet echt. Hij heeft nog maar een heel klein beetje gedroogde worteltjes gegeten verder niets. Is dat genoeg om zijn darmpjes opgang te houden of moet ik hem gaan dwangvoeren?

Sinds Wilfred weer in huis was, na 1 dagje DA, schoot zijn zusje Flip helemaal in de stress, ze is echt bang voor hem opeens. Zal dat komen omdat hij nu een ander geurtje heeft? Hij was nog helemaal nat op zijn buikje... Ze waren altijd zo close... Ik zou het echt heel jammer vinden als ze elkaar straks niet meer lief vinden. Flip deed ook iets wat ze nog niet eerder heeft gedaan, ze maakt dan een heel hard "klap" geluid met haar achter poten, niet snel achter elkaar, maar wel verschillende keren. Wat betekend dat?

Ik hoop dat jullie misschien wat tips voor me hebben en me wat gerust kunnen stellen.

Groetjes Esther

Flip & Wilfred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud zijn je konijnen?

Ik denk dat ze inderdaad bang van hem is. Dat 'klap' geluid is stampen, dat doen konijnen bij onraad.

Heeft je rammetje pijnstilling gehad? Want pijn kan een goede verklaring zijn voor het niet eten. Heeft hij wel gewoon gegeten tot hij naar de dierenarts ging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je konijn ruikt anders en is anders..

Flip heeft dat héél goed door..en ruikt letterlijk onraad..

Biedt Wilfred iets aan dat hij lekker vindt en hou goed in de gaten of hij keutelt of niet.

Waarschijnlijk gaat hij vannacht of morgen wel weer eten...

Zorg dat je lekkere dingen hebt voor hem..Stukje appel, eventueel klein stukje banaan, witlof zijn ze ook vaak gek op en lekkere kruidenhooi...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .