Ga naar inhoud

konijn ligt op zijn zij en ademt snel


liesbeth80

Aanbevolen berichten

Hallo,

Gisteren vond ik mijn konijn, liggend en met een halfscheve/naar beneden hangende kop.

Ik ben ermee naar de dierenarts geweest en hij dacht dat het middenoorontsteking had maar kon niks in de oren vinden. De temperatuur was wel wat aan de lage kant. Ook leek het of de pootjes verlamd waren maar er zat nog wel beweging in. Ik heb enrofloxoral drop meegekregen maar zie nog geen verandering. Ook hangt de kop niet scheef maar gewoon naar beneden. Konijn ligt nu op zijn zij en ademt heel snel, de oogjes zijn half dicht. Wat kan dit zijn? Gasophoping? Ik heb nog cisaral drops liggen maar weet niet of ik dit kan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal!

Is wel heel erg snel gegaan ja! Eergisteren rende het nog vrolijk rond! Was nog maar 2 jaar. Had denk ik niet de medicijnen voor middenoorontsteking moeten hebben omdat het misschien gas was, het had daarentegen wel een scheve/naar beneden gebogen kop, maar het is toch een soort middel met gif tegen parasieten. Maar ja...heeft nu een mooi plekje in de tuin vlak naast zijn levende vriendjes!

Tja..zo log je je ook voor het eerst in met een vraag! Bedankt voor de snelle reacties! Zal voor vragen m.b.t de andere nijntjes zeker terugkomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .