Ga naar inhoud

Nierproblemen?


Rhiannon

Aanbevolen berichten

Ik heb is even bijgehouden hoeveel mijn konijn drinkt en ik schrik toch wel... Ze drinkt ongeveer een liter in 24 uur. Dat lijkt mij ook niet normaal, de wc is ook echt doorweekt met urine. Naast al dat water krijgt ze ook nog is een portie groenvoer waar vocht in zit.

Nou heb ik in mijn boeken gelezen dat het verschillende oorzaken kan hebben zoals, nierstenen, te hoog aan calcium, bacteriele infectie, of door medicatie wat de nieren kan hebben beschadigd. Nierstenen lijkt mij niet want ze heeft geen pijn bij plassen, te hoog aan calcium ook niet want ze eet niet veel biks. Een bacteriele infectie zou nog kunnen maar weet niet wat daar de symptomen van zijn? Medicatie lijkt mij ook niet want ze heeft maar 1 keer een verstopping gehad en dat is al meer als een jaar geleden. Ze is wel na haar verharing afgevallen tot een normaal gewicht, iets van 3 kilo is ze nu. Ze heeft verder geen gewichtsverlies meer, ze is nou mooi konstant

Er stond ook nog bij als reden van het vele plassen dat het een begin kon zijn van E-cuniculi? Iemand daar misschien bekend mee?

Het is trouwens een rasloos konijn uit de dierenwinkel wat een beetje groot is geworden voor een dierenwinkel konijn.

Als het nou nierproblemen zijn kan je daar nou ook wat aan doen? Want in mijn boek staat dat het konijn uiteindelijk er toch meestal dood aan gaat. Zijn het uberhaupt wel nierproblemen? Ik kan er ook weinig van vinden op internet.

Kan iemand mij helpen? Misschien zie ik wat over het hoofd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik geef helemaal geen spinazie. Ik ga ook sowieso wel naar de dierenarts maar ik wou gewoon ook weten of iemand misschien hier ervaring mee heeft? Of het te behandelen is en zo ja hoe? Misschien dat ik wat over het hoofd zie wat het ook kan zijn? Zodat als ik naar de dierenarts ga goed voorbereid ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kunnen heel veel oorzaken zijn van veel drinken en plassen. Kan te maken hebben met idd de nieren, maar ook met de schildklier, bijnierschors etc. Om te weten te komen of er idd iets niet goed is, en wat er dan niet goed is moet je echt naar een DA gaan. Daar kun je zo weinig van zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het konijn maakt helemaal geen zieke indruk, is heel levendig. Over de drinkfles; De drikfles lekt niet, maar ze drinkt uit een waterbak en drinkfles omdat ze niet best uit de drinkfles kan drinken. Over het eenzaam zijn kan ook best wel, ik had wel een rammetje opgehaald bij de opvang zodat ik Dikkie zo heet ze en mijn andere konijn Kleintje met het rammetje Spot kon koppelen. Maar Spot kreeg snot en heb ik wel behandeld maar is chronisch geworden dus zit iedereen nog steeds alleen. Ik geef iedereen zoveel aandacht als kan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn geen zieke indruk maakt, goed eet,poept en levendig is zou ik niet zo op de zaken vooruit lopen zoals in je eerste post.

Veel drinken kán van die dingen wel een symptoom zijn maar dan zou ze ook een zieke indruk maken lijkt mij.

Misschien heb je gewoon een konijn dat veel drinkt...... Hoeveel groenvoer krijgt jouw konijn?

Verveling zou idd best eens kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan groenvoer krijgt ze witlof andijvie klein stukje wortel en wortelloof. Verder zou ik ook niet weten wat ik aan de verveling zou kunnen doen. Ze heeft een speelbal waar ze niks mee doet... Geef haar ook hout om aan te knagen en spelen enzo... wc rolletjes ik bedenk vanalles maar doet ze niks mee... Ze gaat zo'n beetje elke dag in de ren daar rent ze dan de hele dag in en graaft ze, daar verveeld ze zich niet. Maar ook dan drinkt ze veel. Ik weet dat een vriendje zou kunnen helpen maar ik kan niet nog een konijn er bij nemen. Ik denk er nog wel over na om haar te laten stereliseren in de lente/zomer om dan nog een keer de twee dames te koppelen. Maar ik denk dat dat niet echt gaat helpen.

Misschien is het inderdaad niks, maar ik schrok ook gewoon omdat ik ging zoeken wat het kon zijn en dan twijfel je toch wel weer. Maar ze lijkt ook echt niet ziek, ze is heel allert en levendig, keutelt goed, eet goed hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .