Ga naar inhoud

droog voer nat door de regen


brigit

Aanbevolen berichten

mijn 3 konijnen staan buiten. Maar als het regent ben ik altijd moeilijk aan het doen om het voer zo droog mogelijk te houden. Moet dit eigenlijk wel? Als hun voer iets nat word geeft het dan. Bv dat de bix uitelkaar valt en niet meer knappperig is.

Ik probeer het bakje zo droog mogelijk neer te zetten , maar word meestal door de nijnen zelf verplaatst. Graag een antwoord op mijn vraag of tips hoe jullie dit oplossen.,

Link naar reactie
Delen op andere sites

vast zetten is denk ik geen optie. Want als ik in het overdekte gedeelte neer zet dan vinden ze dit niet oke. Dit plaatsje houden ze zelf ook nml helemaal schoon en word alleen als schuilplaats bij erge regen gebruikt en als slaapplaats. Dus ik zou dat wel kunnen doen maar denk niet dat ze er erg blij mee zullen zijn.

Maar ik zal het wel onthouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier worden de biks ook wel eens nat van de regen. Of soms doordat Nijn met zijn natte snoet in zijn etensbakje hangt. Hij stoort er zich in ieder geval niet aan en eet het gewoon op. Volgens mij is het ook niet slecht voor de biks ofzo, je kunt zelfs een papje maken van biks en dat als dwangvoer gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij gooide het ook altijd door het hele hok. Maar ik heb nu een zware stenen voerbak en daar kan hij niet mee smijten.

Hier was het zo dat meneer de biks ophad en dan het bakje naar beneden gooide. Alles wat hij niet meer in zijn hok wil wordt naar beneden gegooid incl. wilgenbal :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zwaardere voerbak wil inderdaad wel helpen. Misschien kun je het meer in porties verdelen, zodat ze het in 1x op eten en het dus ook niet nat kan worden. Of dat je het toch maar binnen neer zet, op hun schuilplekje? Nat voer lijkt me niet heel goed, tenminste, het lijkt me niet goed als het al lang nat is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .