Ga naar inhoud

Hulp gevraagd, blijf klooien met Lucky


YvonneH

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat jullie me even advies kunnen geven over Lucky.

We zijn al een hele tijd aan het klooien met Lucky.

Lucky zit samen met Elmo buiten. Luck weegt ong 1kilo tot 1100 gram (ze was 100 gram aangekomen het laatste half jaar) en Elmo ong 1,8 kilo. Samen kregen ze altijd 's middags een bordje met peterselie en witlof en vers hooi, 's avonds 1 of 2 stengels bleekselderij en een stukje winterpeen, vers hooi en 1 of 2 uurtjes later 60 gram biks.

Dit ging altijd prima tot een maand of 2 terug.

Lucky had steeds plakpoep aan haar kont en ook in haar liezen (bij die geurklieren) houd ze zichzelf niet schoon.

We zijn toen begonnen het biks en groen terug te brengen. Eerst het biks tot 30 gram per dag daarna het groen ook afgebouwd want het bleef zo.

Ik heb ze laatst ongeveer 2 weken op alleen hooi gezet en zelfs toen vond ik soms bd keutels. Van de week zag ik dat ze weer wormen hebben (toen dit begon waren ze net ontwormd trouwens vandaar dat ik daar niet aan dacht).

Omdat ik dacht dat het misschien van de wormen kwam hebben het biks weer opgebouwd. 10 gram de 1e dag ging goed, 20 de volgende dag ging ook goed maar bij 30 gram de 3e dag vond ik weer bd keutels in het hok.

Gister hebben we haar kont weer een beetje schoongemaakt en ook weer bij haar geurklieren gele vlokken zeg maar weggehaald.

De vacht er om heen was wel een beetje gelig maar niet nat van de urine ofzo.

Nu vraag ik me dus af of dit wel of niet van de wormen kan komen of dat het toch aan het biks ligt. Ze is het laatste half jaar wel 100 gram aangekomen maar ze is nog niet te zwaar, ook volgens de da. Ik denk dus niet dat ze er niet bij kan bijv.

Iemand een idee of ervaring?

We gaan ze zoiezo ontwormen zodra de panacur binnen is maar als dat het niet is moet ik ze dan voor altijd zo weinig biks geven? Missen ze dan niet toch bepaalde dingen? En verklaart dat het feit dst ze zich toch niet goed schoon houd zelf?

Sorry voor het lange verhaal maar voor het straks weer warmer word wil ik dit toch opgelost hebben.

P.s natuurlijk gaan we ook gewoon weer naar de da hoor als het ontwormen ook niet helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .