Ga naar inhoud

Babs (Voedster) gesteriliseerd


ilse88

Aanbevolen berichten

Okay, gecastreerd, maar steriliseren is wat men in de volksmond zegt..

Vanochtend hebben mn vriend en ik dr naar de DA gebracht (Reurings in Nijmegen). Net voor ze de reiskooi in moest heeft mevrouw nog brokjes, komkommer en wortel op.

Om 9u waren we binnen, is ze gewogen en heef tde dierenarts haar bekeken ("nou nou, driftig dametje")

Vanmiddag om 16u heeft vriend Babsje opgehaald. Ze heeft echt een dikke wond op dr buikje.. Wel mooi gehecht, maar ik vond het toch naar om te zien. :frown:

Nu ligt ze achter de bank, op haar plekje te sippen.. Net heb ik haar al gedwangvoert (ovarit wortelhapje met science selective erdoorheen)

Ik ga dr strak toch maar wat pijnstiller geven alvast. Ze had wel een injectie gekregen bij de DA, maar ik vind het toch sneu als ze de hele avond pijn heeft ofzo.

Nou, ik moest echt even mn verhaal kwijt bij andere konijnenlovers, omdat sommige mensen er niet veel begrip voor kunnen opbrengen ;)

Heeft iemand nog meer zijn/haar voedster laten castreren? Hoe lang duurde het voor het konijn weer een beetje 'normaal' doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je denk ik rekening mee moet houden is dat je nijn de komende 2 dagen meer slaapt dan anders...Ze kan nog suffig overkomen, helemaal als ze normaal een "pittig dametje" is...Dat is normaal...Ik kreeg ook pijnstilling mee voor 3 dagen, maar als je merkt dat je konijn binnen 3 dagen weer normaal doet, hoef je die pijnstilling uiteraard niet per se te geven (metacam is niet zo goed voor de maag meen ik)...Verder is het wel de bedoeling dat ze zsm weer zelf gaat eten en drinken...En dat kun je misschien bereiken door vooral dingen te geven waar ze dol op is...Verder goed in de gaten houden dat ze niet gaat knagen aan d'r wond, maar dat zal je ook allemaal wel verteld zijn...Al met al zal het in een positief geval 1 dag duren en anders 2 of 3 dagen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen gaat mijn voedster naar de dierenarts om ook gecastreerd te worden. Heel spannend, maar wel beter, omdat ze nu echt met de week meer gromt, rijdt en sprayt. Arm geholpen mannetje van haar, die niet weet wat hij fout doet. Ik hoop dat ze snel gaat eten uit zichzelf, want ze is niet zo gecharmeerd van dwangvoer op zijn zachtst uitgedrukt! Mijn vriend moet haar echt mega inklemmen en dan kan ik het spuitje leegdrukken in haar bekje. Vreselijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dit topic nu pas, maar wil even aanvullen: als de DA een injectie heeft gegeven werkt deze vaak 24 uur. Het is dan niet goed om nog eens pijnstilling te geven, je DA weet precies hoeveel er toegediend mag worden en als je dan nog bijgeeft binnen deze 24 uur kan er een overdosering ontstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb met voedsters geen ervaring maar ik heb wel 1 ram laten helpen.

Ik heb hem drie dagen op oude handdoeken laten zitten ipv van zaagsel of beukensnippers. Ik conroleerde wel een paar keer per dag de oude handdoeken of er wat ver vangen moest worden, want zindelijk zijn lukte hem toen even niet. En jammer hoor dat sommige geen begrip voor jouw verhaal hebben. Ik zou zeggen hou haar goed in de gaten en geef maar lekker veel aandacht (als ze wil natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey bah...het is nooit leuk als het je eigen dieren betreft...iemand anders dier ook niet, maar die maak je niet van dichtbij mee natuurlijk....blehhhhh, het komt uiteindelijk allemaal weer goed, maar ik spreek namens de rest denk ik dat we begrijpen wat je doormaakt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja! Komt allemaal goed. Net op het moment dat je denkt: het gaat niet goed, ze eet niet en ik ben zo ongerust en ze is zichzelf niet meer, dan ineens...begint ze te eten en langzaamaan wordt ze weer helemaal de oude! Muis heeft er wel een week over gedaan voordat haar eetgedrag weer helemaal normaal was!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig. mijn voedster is ook gecastreerd bij Reurings in nijmegen. Lieve mensen daar vind ik. Mijn Francientje heeft het wel moeilijk gehad met opknappen. Kreeg er de eerste twee drie dagen niks in alleen dwangvoer. De wond van Francientje was ook heel mooi gehecht maar inderdaad naar om te zien. Ik was de eerste dagen heel bang dat het open zou gaan. Stom he. Ookal heeft het herstel Francientje langer geduurd dan de bedoeling was, het is allemaal goed gekomen. Haar wond is mooi genezen. De eerste twee maanden wilde er alleen geen haar meer op haar buikje groeien waar ze haar kaal geschoren hadden maar nu inmiddels zit er weer een mooi vachtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, we zijn meer als een week verder, en het is echt super goed gegaan.

Ze was het dwangvoeren zo snel zat, dat ze maandagavond al rozijnen at, en dinsdag weer gewoon at. Echt ongelooflijk!

Dinsdags heb ik haar in d'r mandje met handdoek in de kooi gehad, maar dat ging een beetje mis met blindedarmkeutels enzo. Dus toen ging ze weer gewoon in de bak met een beetje beukensnippers.

De rest van de week is ook alles goed gegaan! Ze heeft één keer twee wondjes opengebeten, maar die zijn weer dicht en bijna genezen.

Ik ben nog wel benieuwd hoe lang ze nog kaal blijft, haha!

En met die pijnstiller had ik begrepen dat die maar 12u doorwerkte. We hebben haar dus af en toe wel wat medicijn gegeven tot ze dat ook zat was (dinsdagavond..). EN in de bijsluiter stond dat de kans op overdosis pas optrad bij 10ml ofzo.

Maargoed, hier is dus alles goed gegaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .