Ga naar inhoud

Diarree + grommelende maag


Farah

Aanbevolen berichten

Hello,

Aiko heeft gisteren redelijk wat last gehad van diarree.

Ik had dit 's morgens gezien en volgens mijn moeder is dit rond de middag gestopt.

Het kan ook zijn dat het wat plekken waren van zen plakpoepje,

Ik kon dit 's morgens niet meteen schoonmaken, ik moest gaan werken.

's avonds heb ik niets meer gezien en ook prompt Aiko schoon gemaakt.

Hij drinkt, maar ik heb hem nog niet al teveel aan zijn hooi zien eten.

Hij is zo al geen fanaat van hooi maar normaal knabbelt die er wel van.

Vanmorgen merkte ik op dat hij niet bij had gekeuteld, enfin dat denk ik toch. ik zag toch geen extra hoopje keutels.

Hij heeft ondertussen een klein beetje biks gegeten dus dat is al positief.

Toen ik zonet wat met hem aan het knuffelen was, hoorde ik wel dat zijn maagje wat aan het grommelen is.

Het is niet overdreven hard, maar als ik mijn oor tegen hem zet hoor ik het wel.

Zou ik me druk moeten maken ?

Hij is wel actief en levendig en zijn oogjes zitten nog vol leven en ondeugd en hij heeft nog een mooie glanzende vacht.

Zou hij gas hebben ? of verstopping ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, want daar komt geen diaree bij kijken.

Ik zou hem vandaag een paar keer maseren en kijken hoe hij achteraf reageert, veel konijnen gaan net hooi eten of keutelen na zo'n massage.

Heeft hij de afgelopen dagen veel suikers (wortel, appel, snoepjes) gekregen of net veel groen?

Indien ja, dan is er waarschijnlijk een eenvoudige verklaring en niets ergs aan de hand. Het gaat hier toch om een volwassen konijn hé?

Als er niets veranderd is ,kan de diaree natuurlijk wel door iets anders veroorzaakt worden. Vaak zijn wormen of één of andere parasiet de oorzaak. Maar eerst even alle voedingsveranderingen bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft de eergisteren en de dag daarvoor een klein stukje appel gehad 's morgens.

Normaal krijgt hij dat niet, maar hij was zo aant bedelen voor mijn appel :)

En momenteel is hij iets van een 2 jaar en 3 maanden.

Ik maak me gewoon rap zorgen om mijn beestje.

Heb mijn vorig konijntje Farah verloren aan coccidose dus dan ben je wel heel erg op je hoede voor diarree en toestanden.

Toch bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik dacht me dat te herinneren.

Voor coc moet je bij oudere konijnen eigenlijk niet bang zijn. Konijnen dragen coc in zich en naarmate ze ouder worden, ontwikkeld hun immuumsysteem en krijgen ze normaalgezien de ziekte niet meer. Enkel jonge konijntjes en dan zeker na een stressvolle verhuis naar een nieuw baasje bv zijn daar echt gevoelig voor.

Waarschijnlijk is de diaree wel van die appel geweest. Volgende keer een nog kleiner stukje geven dus. Of haal van die gedroogde appels in de dierenwinkel, dat is ook makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hier toch nog even een update willen zetten,

Zaterdag avond was alles dus in orde, normale keutels

Ik heb hem dan een klein beetje biks gegeven en hier at em goed van.

Dan vanmorgen weer wat diarree gezien, en ook een beetje "normal" keutels maar dan niet echt keutelvorm maar langwerpig.

Enige idee wat ik nog kan doen ?

hooitee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .