Ga naar inhoud

wat nu?!


Aislin

Aanbevolen berichten

hey allemaal

heb een probleem met mijn nijntje azia, en ben ten eiden raad.

Azia drinkt niet meer zelfstandig en dat is al een paar maanden zo, ze heeft in okt een blaasonsteking gehad en wou toen haar medicijn niet meer drinken en ben toen begonnen om haar met een spuitje haar medicijn te geven. En hier mee gestopt toen de medijnkuur over was en nog wou ze niet zelfstanig drinken.

Vorige week ben ik bij de dierenarts geweest voor de reden dat ze niet drinkt en omdat haar keutels ect aan haar poep blijven plakken.

De da zei dat ze diaree had en dat ze veel stro en minder korrels moet krijgen, wat ik nu ook doe, 1 x per dag krijgt ze 1 lepel korrels, voorde rest moet ze stro eten, maar dat doet ze zelden, haar wortel eet ze wel op, maar deze heb ik nu ook weggelaten.

voor het niet zelfstandig drinken, is er geen medische verklaring.

Heb haar sinds vorige week geen drinken met de spuit gegeven, dus ze moet alles zelf doen, maar toch doet ze het nog steeds niet, gisteren heb ik haar poep weer moeten afvegen wat het hing helemaal vol met diarree.

heb haar juist toch met spuitje wat zoutwater gegeven en wat medicijn, ze drinkt heel goed aant spuitje, maar zou graag willen dat ze zelfstandig begint te drinken.

In september ga ik op vakantie en zou willen dat het opgelost is, maar hoe?

weet iemand raad,

goetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je geen bakje water in dr hokje zetten,zodat ze dan mischien makkelijker kan drinken...

Denk trouwens dat je hooi bedoeld dat is wat anders als stro,daarlopen ze op.Is wel heel belangrijk voor haar darmen dat ze echt hooi krijgt,als je toch echt stro voert moet je echt over op hooi.

Dnk zowieso dat je nu beter even alleen hooi kan geven en ff geen korrels.heb je wat verandert aan haar voer?? ander merk of andere dingen erbij gegeven

aangepast door tijgertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan hier ook niet zoveel verstandings over zeggen...Inderdaad proberen of ze niet beter uit een bakje drinkt dan uit een flesje (of andersom natuurlijk) en zeker hooi geven ipv stro..Misschien kun je kruidenhooi proberen, dat vinden ze vaak lekker..En sowieso meerdere keren per dag een hand verse hooi...

Misschien weten andere leden betere wat er aan de hand kan zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou het voer niet weglaten hoor als ze geen hooi eet,science selective korrels zijn erg goed kwa vezels,en een bakje water erbij zetten,en wat groenten misschien voor evt vocht uit te halen

en idd wat caroline zegt.

drinkt ze niet als jij het niet ziet?

ik heb ook bij 1 konijn die zie ik bijna nooit drinken maar het blijkbaar wel doet anders was ze al dood geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine aanvulling..

De da zei dat ze diaree had en dat ze veel stro en minder korrels moet krijgen, wat ik nu ook doe, 1 x per dag krijgt ze 1 lepel korrels, voorde rest moet ze stro eten, maar dat doet ze zelden

Jij noemt stro..

Stro, is iets anders dan hooi...

Nu kan het zijn dat jij hooi bedoelt..maar stro is géén hooi en hooi is géén stro..

Ik weet eigenlijk wel 100% zeker dat jouw dierenarts HOOI gezegd heeft...

Een konijn MOET ALTIJD hooi hebben om te eten...

GEEN stro.

Kijk dus even héél goed op de zak wat jij je konijn eigenlijk geeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou het voer niet weglaten hoor als ze geen hooi eet,science selective korrels zijn erg goed kwa vezels,en een bakje water erbij zetten,en wat groenten misschien voor evt vocht uit te halen

en idd wat caroline zegt.

drinkt ze niet als jij het niet ziet?

ik heb ook bij 1 konijn die zie ik bijna nooit drinken maar het blijkbaar wel doet anders was ze al dood geweest.

ik zou hem al helemaal niet nu van voer gaan wisselen als ze al aan de diaree is..

En zoals ik al zei en Zaza net ook al,je moet wel wecht hooi geven anders komt het echt niet goed stro is iets heel anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb haar sinds vorige week geen drinken met de spuit gegeven, dus ze moet alles zelf doen, maar toch doet ze het nog steeds niet

Als je haar al zo lang geen drinken onder dwang hebt gegeven kan ik me niet voorstellen dat ze zelf niet drinkt, zo lang kan een konijn niet zonder drinken. En als ze ook diarree heeft maar niet ernstig uitgedroogd raakt dan moet het wel zo zijn dat ze drinkt. Kan niet anders. Of geef je haar bergen groenvoer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan me ook niet voorstellen dat een konijn het zolang zonder water kan stellen

en meschien toch drinkt ,al wel te weinig meschien ,anders was ze al uitgedroogd geweest denk ik ook ,

zou ook een bakje proberen met water ipv de drinkfles

en voor de diaree ,indd alleen maar heel veel hooi proberen ,en geen biks ,of in ieder geval minimaal ,

zeker niet meer groente gaan geven ,als ze al zo aan de diaree is ,

en toch eens verder laten kijken zoals caronline al aangeeft .

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

bedankt voor de reacties.

k bedoelde idd hooi.

heb vanmorge kruidenhooi gekocht en heb haar er eerst aan laten ruiken enz en toen ik de zak open deed begon ze al wat sliertjes uit te pakken, heb haar een handvol kruidenhooi gegeven waar ze al redelijk van geeten heeft, had daarna een paar korrels (cuni complete krijgt ze) onder het stro gelegt wat ze ook heeft opgeeten.

heb een flesje water met medocijn in en een kommetje zoutwater. Heb haar al 3 keer zien drinken uit het kommetje zoutwater :mdr:.

Dus ben al blij dat ze dat doet, hopelijk blijft ze zo verder!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

..omdat ze daar dorst van krijgt...

Maar......zout water is slecht !!!

Niet doen dus...

Net als Petra ben ik over dat 'niet drinken' heengestapt en er helemaal van uit gegaan dat je konijn echt wel drinkt..anders was ze zo ver niet gekomen...

Inderdaad tenzij het dier flinke hoeveelheden groenvoer krijgt..

Als je hem nu eens één of liefst 2 weken lang, alleen hooi en water geeft en kijkt of er verbetering is...

Desnoods hang je een waterfles op én geef je een bakje..

Verder geen gedoe met dwangwateren etc..en zeker niet met zout !

Wat je verder zeker kan overwegen is de dierenarts vragen of hij kan testen op E. Cuniculi en anders kan je hem ook nog ontwormen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier drinken ze niet meer van hun water als er medicijnen inzitten.

veronderstel dat dit ook hier het geval is. maar tis al een goed teken dat ze nu al naar flesje gaat, niet.

NJa, als je zoutwater geeft gaat ze ook vocht ophouden hé, zodat de diaree ook minder wordt he. Maar heb dit alleen gistere heel ff gegeven, heb haar toen gewoon water gegeven.

van groenvoer krijgt ze iedere dag een wortel, en soms witloof en appel.

Maar zo te zien begint het beter te gaan, ze heeft gistere gedronken en heeft redelijk wat hooi geeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen zout water geven geef dan hooi thee.

Soms stoppenkonijnen spontaan met een drinkfles daar uit te drinken ik maak dat ook wel mee hier.Dan kan het enige tijd duren voor ze het wel doen.

Dus gewoon een drink bak methooi thee dan ipv zout water.

Ik zou het groen wel veranderen je geeft erg veel suikers........

wat slecht is voor de darmen en diaree veroorzaakt.

geef wit lof,andijvi ruccola,peterselie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .