Ga naar inhoud

Sammie ziek


Manon73

Aanbevolen berichten

Ze lag vanmorgen in haar wc en kwam er niet uit. Iets wat echt niet iets voor haar is. Normaal staat ze te dansen van blijdschap.

Ik heb haar net opgepakt en dit is ook iets wat ze normaal echt niet wilt en ik dus niet doe. Ik heb haar buikje gemasseerd. Nu ligt ze weer heel stilletjes. Eten wilt ze niet. Ik heb gisteren rond een uur of 11.00 de wc'tjes schoongemaakt en er liggen keutels en plasjes in. Ik ga het nu maar weer schoonmaken om het in de gaten te kunnen houden. Maar het is natuurlijk wel moeilijk want Boris kan er natuurlijk ook op gaan zitten of op hebben gezeten.

Ik ga dadelijk wat peterselie halen en ik hoop dat ze dat gaat eten maar ik ben er bang voor. Gisteren at ze nog normaal. Ik wil haar anders toch gaan dwangvoeren.

Kan dit komen door haren? Zij is best weer aan het verharen en ze likt Boris ook nog eens de halve dag.

O ja toen ik haar net over haar buikje aaide (ze lag languit) sprong ze op en ik denk dat ze pijn had.

Pff als ze over een paar uurtjes niet weer aan het eten is dan zit ik bij de DA.

Ze heeft dit al eens eerder gehad maar toen was het niet duidelijk wat het precies was. Ze heeft toen een spuitje gehad(iets met antibiotica en voor de darmen) De DA zei toen wel dat de buik leeg was. En ik moest toen dwangvoeren.

Tips zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dit kan, naar mijn weten, door verharing komen...Mickey hier is daar ook erg gevoelig voor...In periodes van verharing ( en vooral dus ook omdat ze elkaar likken en dus haren binnenkrijgen) hou ik haar altijd extra in de gaten...Mijn eerste konijn Snoef, is er ooit een keer bijna aan onderdoor gegaan, aan haren in de buik...Geen enkele DA had in de gaten wat het was tot ik bij mijn huidige DA kwam en hij tot de briljante ingeving kwam dat het wel eens om een verstopping kon gaan door de verharing..Snoef had pijn, at niet en zat heel stilletjes...Mijn advies is dus naar de DA gaan..Het is al heel lang geleden, maar ik weet nog dat Snoef toen iig een flinke onderhuidse injectie aan water kreeg, omdat hij uitgedroogd was...Mickey krijgt nu altijd cisaral en primperan om de darmen op gang te houden...Maar ik kan niet zien wat jouw nijn heeft, dus nogmaals, ik zou naar de DA gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het over 2 uurtjes niet beter is dan ga ik naar de DA.

Het dwangvoeren ging best redelijk en ze heeft best wel wat binnen gekregen. Ook heeft ze het steeltje van de peterselie opgegeten. Toen ik net ging kijken was ze zich aan het wassen wat ik toch positief vind. Alles wat ik nu geknoeid hebt met dat dwangvoeren is ze nu aan het oplikken. Ik heb het bovenhok afgesloten en verschoond zodat ik in de gaten kan houden of ze keuteld. Boris moet nu beneden in het hok zitten en dat vindt hij helemaal niet leuk. Maar ja het moet anders kan ik echt niet controleren of ze keuteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet naar de DA hoeven te gaan. Dat dwangvoeren en het masseren (2x) was voldoende. Ze begon met zich te wassen daarna begon ze uit zichzelf hooi te eten en ze begon te keutelen. Inmiddels lijkt ze weer de oude. Ik hou haar wel nog in de gaten en mocht dit weer snel terugkomen dan ga ik toch even naar de DA. Was wel even schrikken vanmorgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou inderdaad wel eens door de verharing kunnen komen. Als je aan verse ananas kunt komen, kun je proberen haar wat verse ananassap te geven. De enzymen in het sap lossen etensresten om eventuele haren op waardoor de haren makkelijker door het spijsverteringsstelsel kunnen en geen verstopping geven. Als alternatief is er prozyme, dezelfde enzymen in een poeder dat je over het eten strooit. Prozyme kun je bestellen via konijnen.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .