Ga naar inhoud

Paris had last van gas


plep

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik wil even wat kwijt. 1 van mijn konijntjes (Paris voedstertje van net 1 jaar) lag zondagmiddag opeens roerloos in haar hok. Dit is niks voor haar want normaal als ik haar hok open doe dan komt ze als een gek naar me toe gehupst:love:.

Dus ik wist gelijk dat er iets mis was. Ik heb haar uit haar hok gehaald en bij me op schoot gezet en gecheckt of ze iets wilde eten. Nou mooi niet. Ze lag in een hele rare houding dus ik dacht gelijk dat zou weleens gas kunnen zijn. Ik heb haar buikje toen heel voorzichtig met mijn vingertoppen gemasseerd (ong. 15 minuten) dit vond ze prima en daarna heb ik haar in een handdoek gewikkeld zodat ze goed warm werd en heb ik haar met zo'n plastic spuitje in water geweekte Science selective gegeven. Toen heb ik haar in de handdoek laten liggen/zitten en had ik bedacht als ze vanavond nog niet bijkomt dan ga ik naar de dierenarts. Uiteindelijk ging ze om een uur of negen uit zichzelf weer op haar hooi zitten knagen. Ik was zo blij!! Was toch wel even spannend. Een niet etend en drinkend konijn heeft nou eenmaal niet heel veel tijd.

Ik wilde iedereen even bedanken voor alle te vinden info op dit forum. Erg nuttig en soms misschien zelfs onmisbaar om een leventje te redden (op de dierenarts na natuurlijk).

Groetjes,

Debby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb jij even goed aangepakt zeg !!!!

Ook heel fijn voor ons BBers om te lezen dat je echt iets aan de info hebt gehad !

Houd haar de komende tijd goed in de gaten. Eten, drinken én keutelen..

Je weet namelijk de oorzaak van dit gas niet..

Als het door haakjes op de kiezen komt, loop je grote kans dat het weer terug komt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb jij even goed aangepakt zeg !!!!

Ook heel fijn voor ons BBers om te lezen dat je echt iets aan de info hebt gehad !

Houd haar de komende tijd goed in de gaten. Eten, drinken én keutelen..

Je weet namelijk de oorzaak van dit gas niet..

Als het door haakjes op de kiezen komt, loop je grote kans dat het weer terug komt..

Thanx voor de tip, anders ga ik gewoon voor de zekerheid toch nog even langs de dierenarts.:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .