Ga naar inhoud

hoeveel groenten,kleine konijntjes


maxi

Aanbevolen berichten

Even 2 vraagjes over hoeveelheid groenten per dag,heb wel het forum door gespit maar kan niet echt duidelijke hoeveelheden vinden.

De nijntjes zijn nu 25 dagen oud en hebben al verschillende soorten groenten gegeten (kleine stukjes)

Wil graag weten hoeveel je uiteindelijk kan gaan geven als ze helemaal aan de groentes gewent zijn ?

Paps en mams krijgen samen 2 blaadje spinazie,2 blaadje witlof en wat ruccola,(hooi hebben ze onbeperkt en andere dagen zijn t andere groenten maar wel ongeveer hetzelfde als wat ik hieroven tikte).

maar als ik het zo lees in het forum is dat veels te weinig geloof ik ???

Mocht je teveel groenten geven en ze wel aan de diarree gaan merk je dat dan meteen de volgende dag ofzo ?

graag advies :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,ik geef ze een bergje andijvie,witlof of wortel en ik doe voor iedereen een blad zeg maar moederswat meer.

1 keer gaf ik sla en dat was echt weinig maar dat viel superslecht,2 konijntjes hadden iets zachtere ontlasting..

dus dat zou ik niet geven,dus je merkt idd als je teveel geeft of iets wat niet goed valt!

dus blijkbaar doe je het op gevoel dus prima!

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks voor je antwoord meis

met witlof kijk ik wel n beetje uit omdat daar veel water in zit.en dat van sla wist ik ja.

maar als ik t zo lees geef jij de kleintjes wel meer dan ik denk ik.

ik geef ze nu s'morgens en s'avonds,in totaal 1 blaadje witlof,2 andijvie en wat ruccola of peterselie.

Ze duiken er zo op af dat je haast gaat denken dat ze verhongeren hahaha...

paps en mams mogen dus wel wat meer als ik vergelijk met jou .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als pa en ma niet aan groen gewend zijn moet je dit opbouwen.

Je kunt ze beter niet in 1keer van weinig een hele berg gaan geven want dan gaan ze aan de dunne.

Houd er rekening mee dat de kleintjes ook mee kunnen eten van hetgeen je moeder voorzet.

De dingen je geeft zijn in ieder geval allemaal veilige dingen. Veilig dat ze ze mogen hebben maar ook veilig in de zin van dat dingen zijn die de meeste konijnen heel goed kunnen verdragen.

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

paps en mams zijn al aan groente gewend maar goed dat je even opmerkt :)

fruit geef ik bijna nooit eigenlijk.

Als ik ze groente geef haal ik mams er even uit,kan ze even dr pootjes strekken en paps begroeten en kunnen de kleintjes rustig eten want mams eet anders alles op van de kleintjes ;)

maar thanks voor de reactie's,ze hebben nog niet diarree gehad van wat ik ze gaf dus hou ik t hier maar bij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster gamble, is nu ruim een jaar oud, en die kan erg slecht tegen veel groente, van andijvie, sla, witlof, (noem het maar op) krijgt ze zachtere, dunnere ontlasting, ze vind het wel erg lekker, dus geef ik haar zo 2/3 keer in de week toch een stukje van iets, maar nooitmeer dan 1 (soort) per keer.

Ik denk datze er gewoon gevoeligvoor is? Of heeft ieder konijn dit?

Ps, echt diarree kan je het niet noemen, gewoon zachtere keuteltjes, die ze zelf uitsmeert als ze er per on geluk op gaat zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff... blijkbaar toch teveel gegeven of combi van over gaan naar vaster voedsel maar 2 hadden echt de diaree en 2 andere hele klonten aan hun kontjes :(

middeltje gehaald bij de DA ,bix eruit en geen groenten,en hooithee gegeven,inmiddels gaat t weer prima met ze gelukkig.

Denk dat t bij elk konijn toch weer anders is.

per 75 gram 25 ons groente ?

zoveel gaf ik ze niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .