Ga naar inhoud

Wat te doen?


jasmijn86

Aanbevolen berichten

Vanochtend kwam Zwabber (gecastr. ram) niet eten. Hij ging bij de bak weg en in het nachthok stil zitten. Ik heb hem wortel voorgehouden, ook dat ging er niet in. Af en toe trilt hij wat.

Zojuist heb ik Olvarit wortelhapje gekocht, dit likt hij wel wat van een lepeltje af. Niet veel, maar wel wat.

Moet ik hiermee langs de dierenarts of wacht ik het vandaag even af?

Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk zit er iets vast in de maag. De maag verder is leeg. Hij heeft pijnstiller gekregen en ik heb tractonora lax gekregen. Moet ik via de bek inspuiten. Dit om te proberen dat, wat er ook vastzit, er makkelijker uit kan komen. Misschien is het een haarbal o.i.d. Ik heb hem in de garage moeten zetten op kleden en handdoeken, zodat ik goed in de gaten kan houden of het goed gaat met keutelen. Morgen moet ik weer bellen met hoe het gaat. Is er geen verbetering, dan moet ik waarschijnlijk weer langskomen voor meer onderzoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de keutels van de afgelopen dag/dagen, vind je daarin haren als je ze openmaakt?

Bij een haarbal verstopping doet verse ananas of ananassap wonderen.

Het bevat een extract dat ervoor zorgt dat de voedselbrok rondom de haren word opgelost en zo het lichaam weer kan verlaten.

Verder moet je hem gaan masseren als ie niet keutelt. Zachtjes met je vingertoppen richting de anus masseren.

Veel konijnen vinden dit lekker en knappen na een aantal keer masseren ook wat op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het gaat gelukkig beter! Vanmiddag bij de DA heeft hij iets gehad dat de darmen stimuleert, ook pijnstilling en wat vocht. Vandaag blijven dwangvoeren. Toen ik zojuist terug kwam van trainen had hij allemaal keutels in het hok liggen! HOERA! Hij is ook weer iets kwieker en gaat al wat moeilijker doen als je hem op wil pakken, goed teken dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .