Ga naar inhoud

2 rammen castreren


sacha

Aanbevolen berichten

Als de rammen samen zitten en je het een kans wilt geven om dit zo te houden is het van heel groot belang dat de rammen gelijktiujdig gecastreerd worden.

Ook is het belangrijk ze tot de castratie(mits de situatie dit toe laat, is er voor de castratie al gevochten zal ook een castratie niet meer helpen)

Als je de rammen beide op een andere dag laat castreren kan de geur van de dierenarts ervoor zorgen dat de een de ander niet meer zal accepteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze zijn nu ongeveer 3 maanden, ze zitten bij elkaar, maar kunnen ook veel los lopen, hebben lekker de ruimte. zitten eigenlijk alleen de nacht samen in hun hok.

de planning is ook om ze in maart te laten castreren dan zijn ze ongeveer 5 1/2 maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dan als ik jou was niet meer tot maart wachten maar nu het goed gaat ze zo snel mogelijk laten castreren.

Als ze in de puberteit komen gaat het 9 van de 10 keer mis.... Als het eenmaal mis is gegaan is het ook eigenlijk onmogelijk ze nog samen te laten.

Als je dat voor kunt zijn, door op tijd te castreren is er een mogelijkheid...

Maar let op mogelijkheid dat het goed kán blijven gaan!

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 rammetjes gehad (tijdelijk) van de opvang. 2 broertjes. Ze zaten ook bij elkaar, ik heb ze met 3 maanden tegelijk laten castreren. Inmiddels zijn ze zo'n 7 maanden en zitten ze weer bij de opvang, nog steeds samen (wel met 2 voedsters)

Ik had ze ook echt op het juiste moment gecastreerd, er begon namelijk al voorzichtig gereden te worden. Dus ik zou ze ook zo snel mogelijk laten castreren, tegelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .