Ga naar inhoud

Darmpjes rommelen


Lente

Aanbevolen berichten

Hoi hoi, ik heb mijn nijn nu ongeveer 3 weken, en het komt echt dikwijls voor dat ik haar darmpjes van ver hoor werken en rommelen, ze heeft zelfs in de week 1 dag enorme diaree gehad, haar kaka was lopend zo erg was het, her arme beestje hing helemaal vol, dat heeft een dag geduurd en was toen weer weg, die dag at ze bijna ni en dronk ze weinig, maar das allemaal weer opgelost, ze eet goed, ze drinkt goed, is best wel actief maar heb toch de indruk dat haar darmpjes ni helemaal juist zijn, of is het normaal dat je de darmen van een konijn hoort?

Ze krijgt vooral hooi, +- 60gr gemengd voer wat ik aant overschakelen ben op enkel biks maar er zit dus nog gemengd tussen en verse groentjes krijgt ze nog ni want daar had ze overlaatst ook verschrikkelijke diarre van en heeft ze daarna ni meer gekregen.

Hebben jullie raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt dat je de indruk hebt dat haar darmen niet helemaal in orde zijn? Leid je dit alleen af omdat je het geluid hoort of is er ook aan haar keutels iets te merken? Hoe zien haar keutels eruit?

Dus ze heeft deze week één keer diarree gehad en een tijdje geleden ook al?

Eet ze goed van haar hooi?

Oh ja, hoe voelt haar buikje?

Je bent nog steeds aan het overschakelen op alleen biks. Dit zou je iets sneller kunnen doen aangezien je daar toch al een tijdje mee bezig bent. Volgens mij is een dikke week voldoende om over te schakelen van voer.

Ik ben persoonlijk van mening dat het een goed idee is om met een nieuw huisdier een bezoekje te brengen aan de DA. Dan weet je ook meteen of je konijn helemaal gezond is en kan je het geslacht laten controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze eet voldoende hooi, haar keutels zien er gewoon normaal uit, tis enkel de darmpjes die je hoort, voor de rest is ze echt speels en eet en drinkt goed , buiten dan in de week die diaree aanval

ik ga nu wel sneller overschakelen dan maar heb al gemerkt da ze hel gevoelige darmpjes heeft, ze heeft in de week wel wilgen takken gekregen, kan ze daar diarree van krijgen? want das het enige da in haar voeding verandert is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .