Ga naar inhoud

gisteren mijn mannetje gecastreerd!


Gast sulochana

Aanbevolen berichten

zoals beloofd ff een stukje over hoe het mijn jochie bij de DA is vergaan. had hier al een topic gepost en was zwaar bezorgd over het hope en wat. dankzij de tips van jullie hier heb ik een DA gevonden die KK is en waar ik vertrouwen in heb.

gisterochtend heb ik hem netjes afgeleverd. Ik: zwaar zenuwachtig . meneer zelf lag uitermate relaxed in zijn reismandje :mdr:. (en dat terwijl hij nog nooit met de bus was geweest).

in de middag kon ik hem weer ophalen. alles helemaal goed gegaan, hij huppelde zelfs al weer wat rond. zag er wel een beetje zielig uit. eenmaal thuis heb ik hem ontzettend zitten pesten met allerlei soorten eten. maar dat wilde nog niet zo super. keutelen deed ie al wel weer en halverwege de avond ging hij toch een beetje eten. opluchting.

de crime is medicatie geven, oraal met zo'n spuitje. ik weet niet wie van ons er gestresster van wordt. though love, het moet even ook al vind ik het zielig om hem zo te laten schrikken. het is wel meteen te merken, zodra het werkt wordt hij actiever en wil hij zijn kooi uit. ik wil dat wel doen, maar ben bang dat per ongeluk de wond opengaat ofzo. zou het echt kwaad kunnen?

en is het nou 2 of 3 weken dat hij nog apart moet zitten? ik lees hier ook verschillende meningen. 2 zou fijner zijn, kan hij weer samen met mijn voedstertje in een hok. nu ga ik eerst maar uit van 3 weken. ze mist hem wel. gisteravond was ze hem door de tralies heen aan t wassen :love:. uit voorzorg heb ik hem toch maar even rustig alleen laten zitten.

iedereen iig erg bedankt voor alle info, het heeft me zeker geholpen. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

net ff gebeld met DA en kreeg t advies om tussendoor het spuitje te vullen met een beetje appelmoes. hij moet nog steeds niet veel van dat spuitje hebben, maar appelmoes helpt wel een beetje. en mijn voedster is er letterlijk helemaal wild van. trok dat spuitje zo uit mn handen

Link naar reactie
Delen op andere sites

een konijn is na twee weken écht écht écht niet meer vruchtbaar.

De zaadcellen kunnen echt geen twee weken overleven.

Die zijn vermoedelijk binnen enkele dagen al dood maar om wat marge te hebben word twee weken aangehouden.

BIjna alle opvangen koppelen na twee weken en daar zijn nog nooit jongen van gekomen.

Ook van alle konijnen hier op t forum die na twee weken al gekoppeld zijn, zijn nog nooit jongen gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is geod om te weten. ik heb ze natuurlijk het liefst zsm weer bij elkaar. ze zijn allebei een beetje in de war van de gebeurtenis (en daarmee tijdelijk een andere routine). over 10 dagen terug voor controle en dan zal ik daar ook nog eens uitvoeirg informeren gezien de meningen hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .