Ga naar inhoud

Een beetje verwend ?


webwiper

Aanbevolen berichten

Als ik mijn voedster zoveel geef, is ze gegarandeerd de hele week aan de dunnere ontlasting (geen diarree, maar zachtere keutels)

Hier hebben ze daar totaal geen last van. Twee maal per dag zulkse portie en tussendoor nog wat vers gras => met de keutels kunnen we knikkeren (ze drinken voor de rest wel niet van hun fles) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben ze daar totaal geen last van. Twee maal per dag zulkse portie en tussendoor nog wat vers gras => met de keutels kunnen we knikkeren (ze drinken voor de rest wel niet van hun fles) :)

Hoe bedoel je dit? Dat ze niet veel drinken, of niet (veel) uit hun fles drinken?

Mijn voedster krijgt gewoon elke dag een stukje fruit OF groente, soms beide, een stukje sla/andijvie/witlof/peen, en dan een stukje appel ofzo (Waar ze gek op is!)Vaak heeft ze dan de volgende dag al dat ze niet 1 harde keutel poept in 1 keer, maar een hoopje hele kleine keuteltjes die heel zacht zijn.

Fijn dat jou konijnen dit lekker kunnen eten, die van mij is er echt gek op, maar ze kan (nu) gewoon niet veel hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kleine drolletje die aan elkaar zitten hoeven niet pertinent diarree te zijn. Het kunnen ook heel goed blinderdarmkeutels zijn.

Als je konijn makkelijk dunne krijgt van groenvoer is het belangrijk om niet teveel te wisselen van wat je geeft.

Neem één groen soort en geef dat. Veel afwisseling en fruit kunnen ook makkelijk voor diarree zorgen.

Sla is ook een groente die makkelijk voor diarree zorgt.

Erg veilig zijn oa

andijvi, witlof, wortelgroen, ruccola, peterselie, basillicum, munt enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bedoel je dit? Dat ze niet veel drinken, of niet (veel) uit hun fles drinken?

Mijn voedster krijgt gewoon elke dag een stukje fruit OF groente, soms beide, een stukje sla/andijvie/witlof/peen, en dan een stukje appel ofzo (Waar ze gek op is!)Vaak heeft ze dan de volgende dag al dat ze niet 1 harde keutel poept in 1 keer, maar een hoopje hele kleine keuteltjes die heel zacht zijn.

Fijn dat jou konijnen dit lekker kunnen eten, die van mij is er echt gek op, maar ze kan (nu) gewoon niet veel hebben.

Ze eten dagelijks ongeveer een halve kilo groenvoer (met hun twee), waaronder 2 staven witloof. Aangezien ze hierdoor veel vocht binnenkrijgen drinken ze niet meer van hun fles. We hangen en verversen ze wel, maar ze wordt niet gebruikt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetzelfde hier. Veel groenten maar ze drinken zelden tot nooit.

(Eigenlijk zou dat water wel goedkoper zijn dan de groenten ;))

Zeker weten !

Vooral in de winter is het zoeken naar gevarieerde en verse groenten geen makkie ...

In de groetenwinkel met vier mensen achter mij in de rij :

" Doe mij maar een groene selder, een bosje peterselie, een bustel wortelen met veel groen, twee trosjes radijsjes en 2 kilo witlof "

" Het is het laatste witlof en is al wat groen, stoort dat niet ? "

" Helemaal niet, 't is voor de konijnen "

" Wat ? (dame achter me, gevolgd door gemor van de rest). En voor een paar domme konijnen moet ik elders een winkel met witlof gaan zoeken ? "

" Excuseer ?! Ik wou je nog een kilootje afstaan, maar als je zo reageert : prettige dag nog ! "

's Avonds zat ik nog te lachen toen ik hun slaatje maakte :) Ik zag het haar al uitleggen aan haar echtgenoot toen die geen groenten op z'n bord vond :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol: Die scènes in de groetenwinkels zijn soms echt geweldig.

Ik deed vorige keer ook een hele bestelling... en eindigde met 'en dan nog die 5 bussels wortelen'. Persoon achter mij was kwaad want mevouw wou ook wortels. Dus ik zeg: 'u mag gerust mijn wortels hebben, de konijnen krijgen niet zoveel wortels.' Vraagt een andere persoon: 'zijn al die groenten voor de konijnen?'. Ik zeg 'ja hoor'.

Waarop de vrouw van de groentenwinkel zegt: 'u bedoelt alles behalve de bio peterselie, basilicum, ....' Ik: 'nee hoor, daar zijn ze net zo dol op'.

Vrouw: 'eten ze zelfs kersttomaten?'. Ik: 'Ah nee, dat is nu het enige wat niet voor de konijnen is, hoewel ze daar ook van mogen proeven:he:'.

Ach en als er dan nog gevraagd wordt hoeveel konijnen ik heb en hoe groot ze zijn, antwoord ik nuchter dat ik 2 dwergjes heb.

Hoewel ik wel moeite moet doen om me serieus te houden als ik dan hun gezichten zie:whistle2:

Tja, ondertussen kennen ze me daar wel en krijg ik soms wel wat mee voor de konijnen...hoewel ze het hier niet opeten als het niet echt vers meer is:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha, :mdr: zeer herkenbaar allemaal, ik haal altijd de groente bij onze Lidl, die hebben veel soorten lekker goedkoop en schijnt het schoonste groen te zijn van alle supermarkten (toch even wassen natuurlijk) Ik zie dat meisje bij de kassa ook altijd denken:

* arme vriend die krijgt iedere week hetzelfde te eten, altijd maar wortelen, witlof, sla en bloemkool.....

* laatst zei iemand tegen me, waarom pak je niet die dikke winterpenen, die zijn veel goedkoper en dikker, en toen ik zei dat ik daar mijn konijnen niet blij mee maak, werd ik erg raar aangekeken. Vooral mijn volle kar met groenten was even het bekijken waard.

* gisteren kocht ik een bloemkool met ontzettend veel groen eraan, mooi dacht ik, wij de bloemkool en de konijnen het groen. Toen ik de bloemkool ontleed had bleef er maar een kooltje ter grootte van een tennisbal over:yes:, vriend aan het zeuren dat de konijnen altijd alles krijgen en hij daarom nu te weinig bloemkool heeft:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .