Ga naar inhoud

Onderkant poot konijn kapot 1 kant..


Kaaaren

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Mijn konijntje was vandaag lekker door de kamer aan het huppelen toen ik zag dat hij onder een van zijn achterpoten helemaal geen haren meer had en er een wondje heeft gezeten! De andere poten zien er gewoon normaal uit..

Ik denk dat dit komt omdat hij 2 dagen geleden ontzettend aan het stampen was ik weet niet precies waar hij zich door bedreigd voelde of bang voor was.. maar kan daarvan zijn poot helemaal kaal worden??

Hebben jullie dit vaker gezien? Meegemaakt? Ik maak me verder niet echt zorgen het is aan het genezen. maar ben toch benieuwd naar andere ervaringen. Heb het nog nooit bij hem gezien namelijk.

Alvast bedankt voor jullie reacties, Ik ben benieuwd...

gr Karen :bunny3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de link, wist niet dat het ook echt een naam had. Lees van alles over zalfjes en medicatie maar denk niet dat mijn konijn het nodig heeft.. Hij zit er niet aan te knagen en alles is gewoon droog. Zou het alleen graag voorkomen...

Is een ondergrond van houtskrullen misschien te hard? (zijn kooi is altijd schoon om dat hij nooit in zijn kooi plast, altijd op de konijnen toilet)

Hij heeft vrijdag wel ontzettend hard zitten stampen op de vloerbedekking.. Weet niet waarom maar denk omdat mijn vriend aanwezig was. Hij is nog al eenkennig. Dat was niet heel lang of veel.. wel ontzettend hard!

Bedankt voor jullie reacties! Ga het even goed in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat stampen kan ook zijn omdat hij pijn heeft...

Kan je die houtkorrels vervangen door bij een handdoek ? Hooi ?

Hou het wel goed in de gaten in ieder geval, al is het niet zo erg als in de linken...

Je weet in ieder geval wat het is en waar je op kan letten etc....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je een konijn ook alleen op hooi zetten? Dacht dat dat alleen om te eten was..

Handdoeken vind hij verschrikkelijk.. die duwt hij altijd weg en gebruikt ze alleen om mee te spelen / verplaatsen.

wat zijn nog meer alternatieve bodemsoorten? mijn konijn zit altijd binnen op mijn kamer.. de kranten scheurde hij kapot.. en dan zat hij gewoon op plasic en lijkt me ook zo koud. misschien stro?

Ik hou het zeker even goed in de gaten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn goed zindelijk is kun je hem prima zonder bodembedekking houden. Op zich is plastic niet te koud, het is binnen toch wel een lekkere temperatuur voor een konijn. Een goede, lekker zachte bodembedekking is no-smell. Dat zijn katoenpluisjes. Ik vind het zelf niks voor de konijnen omdat het stinkt als ze er in plassen, maar voor de hamsters gebruik ik het als nestmateriaal. Heerlijk warm en zacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .