Ga naar inhoud

slechte vacht verzorging


brigit

Aanbevolen berichten

1 van mijn konijnen verzorgt alleen zijn koppie. Ziet er er tip top uit maar............ de rest van zijn lichaam verzorgt ie helemaal niet. Ik heb vroeger al op g**gle rond gekeken voor tips en zo hier op BB beland. Ik ben een heel eind op weg gekomen met zijn vacht verzorging. Ik mocht eerst helemaal niks doen, nu mag ik bovenkant borstel en knippen. Maar de onderkant lukt echt helemaal niet. Nu zit er bij zijn staart en op zijn staart een paar (stuk of 3) enorm grote klitballen. Ik heb een afspraak bij de DA gemaakt omdat ik vertel als ik hem aan de onderkant wil verzorgen dan gaat hij helemaal in de stress (terwijl het een heel rustig konijn is). Ze gaan kijken of hun ze de klitten kunnen knippen en als het niet lukt doen ze het onder een roesje. Ook willen ze hem nakijken of er misschien een reden is waarom hij en ik zijn onderkant niet mogen verzorgen. Ik hoop dat er niks aan de hand is en dat ik met (nog) meer tijd hem in de toekomst wel de onderkant mag verzorgen. Geeft me allemaal geen blij gevoel heb het beste voor met mijn konijn en dan nog moet hij hiervoor (hoop 1 malig) voor naar de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OP zijn kop heeft hij lang haar. De rest van is wel wat korter maar nog altijd een stuk langer dan een "gewoon" konijn. Maar dat is juist de reden dat ik naar de DA ga omdat mijn konijn echt in de stress schiet wanneer ik alleen al probeer om de onderkant te verzorgen. Da zegt ook straks heel voorzichtig te werk gaan omdat ze anders bang zijn voor een hartstilstand (door de hevige stress). En er zal dus ook onderzoek worden gedaan waarom de onderkant niet verzorgt mag worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi!

Ik denk dat je konijn het niet toelaat omdat het niet is aangeleerd. Ik neem aan dat hij niet van jongs af aan werd omgedraaid om te borstelen.

Verder kun je eerst gewoon proberen om hem om te draaien en dan te aaien. Niks doen, niet borstelen, gewoon aaien. Dan zal hij misschien weten dat het oké is.

Je kunt inderdaad die dikke klittenballen even weg laten halen. Het hoeft niet hinderlijk te zijn (waarschijnlijk wel) maar het moet natuurlijk niet nog erger uitbreiden.

Verder raad ik gewoon aan om het borstelen rustig op te bouwen :)

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben idd rustig aan het opbouwen met borstelen en en omdraaien en al met al ben ik er al vele maanden ermee bezig. Maar ondertussen tot mijn grote spijt nog steeds mijn doel niet berijkt. Ik denk het wel zover komt maar neemt niet weg dat ik vrijdag ass met mijn konijn naar de da ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben idd rustig aan het opbouwen met borstelen en en omdraaien en al met al ben ik er al vele maanden ermee bezig. Maar ondertussen tot mijn grote spijt nog steeds mijn doel niet berijkt. Ik denk het wel zover komt maar neemt niet weg dat ik vrijdag ass met mijn konijn naar de da ga.

oké :) dan denk ik dat het wel goed zal komen. Ik dacht ook niet dat je niet naar de DA zou gaan hoor ;) dat is juist goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

kom net terug van de da

de klitten zijn eruit, 3 stuks

mijn nijn heeft zich kranig gedragen dus kon het zonder narcose

Da zei wel dat het een erg druk ventje is, maar ze hebben veel tijd voor hem uitgetrokken en heel rustig aangedaan met 2 personen. het is mij en mijn konijn 100% meegevallen en hoop dat we zijn vacht zelf kunnen onderhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .