Ga naar inhoud

misschien een virus?


Daante

Aanbevolen berichten

Ik dacht, laat ik maar even posten omdat het misschien om een virus gaat.. ik heb er zelf eigenlijk niet zoveel verstand van.

Mijn konijn Tuk heeft in december een nestje gekregen en de kleintjes mochten eigenlijk vanaf volgende week weg.

Ik kwam vanmorgen bij de konijnen om ze te voeren en toen bleek dat er 2 heel erge diaree (??) hadden. Terwijl er gister nog helemaal niks aan de hand was. De ontlasting was net water en de beestjes zaten helemaal onder. Ook waren ze vrij levenloos, zaten helemaal in elkaar gedoken in een hoekje terwijl ze normaal alle kanten op schieten.

Er was nog een ander konijntje die ook diaree had maar niet zo heel erg. Deze 3 konijntjes heb ik appart gezet.

Er is net iemand komen kijken naar wat het geslacht was (aangezien me dat zelf helemaal niet lukte :he:), die man heeft wel verstand van konijnen en die zei dat het waarschijnlijk een virus was. Omdat het om 3 konijntjes gaat..

Ik weet niet of het gevaarlijk is, als het een virus is.. maar ik dacht laat ik het toch maar even mededelen.. Ik woon in Enschede..

er zijn nu al 2 konijntjes overleden :erf: en het ziet er naar uit dat de 3e ook niet lang meer leeft..

Ik hoop dat de andere 3 kleintjes, en natuurlijk mijn Tuk niets hebben opgelopen! tot nu toe is er aan hun in ieder geval nog niks te merken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet waarom je nog niet bij de dierenarts bent geweest.. Er zijn er 2 overleden, en de derde lijkt ook te gaan overlijden? Als die man zo'n verstand had van konijnen, had ie je meteen aangeraden om naar de dierenarts te gaan...

Deze post is niet gemeen bedoeld hoor, maar ik schrik hier een beetje van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is mij door de dierenarts verteld dat het met konijnen eigenlijk vrij snel einde verhaal is, zo gauw ze ziek worden.. :s

Als ze niet behandeld worden, dan zou het idd wel eens vrij snel "einde verhaal"kunnen zijn.

Coccidiose is te constateren in de ontlasting van de konijntjes. Dus met de hele bende naar de dierenarts en neem gelijk wat ontlasting mee voor onderzoek!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .