Ga naar inhoud

Te licht


Liaan

Aanbevolen berichten

Ik kreeg steeds meer het idee dat mijn vlaam te weinig weegt!

Tilde eerst gisteren nina op (Rode nieuwzeelander weegt minder dan 4 kilo) en daarna Blaze mijn vlaam. Nou hij was zo te voelen geneens zwaarder dan 4 kilo! Terwij hij van mei 2008 is en volgens mij dus al veel meer had moeten wegen.

Nou beschik ik nog niet over een weegschaal dus weet het niet precies.

Maar ik voel wel zijn botten vooral de schouders en bij de achterhand.

En hij lijkt ook heel dun als die loopt.

Terwijl ik hem al een tijdje meer voer, vond zelf hem eerst al te dun.

Nou weet ik dus niet hoe ik hem wat zwaarder krijgt.

Hij wordt sowieso binnenkort eerst is ontwormt.

Maar misschien heeft hier iemand nog wat tips:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontwormen lijkt me nu inderdaad de eerste stap. Daarna zou hij moeten aankomen met normale voeding. Komt hij dan nog niet aan, kun je misschien sport- of fokkorrel voeren. Dat zijn biks voor fokkers die meer eiwitten bevatten, voor zogende voedsters en opgroeiende jongen. Het ene konijn heeft gewoon meer nodig dan het andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook twee jonge vlamen (nu ruim 9 weken oud) en die blijven ook erg dun. Ze zijn naar de DA geweest, ontwormt en op SS gezet waar ze wel van smullen maar niet meer dan gemiddeld 60 gram per konijn per dag van eten. (Ik weeg telkens de hoeveelheid voer die in het bakje zit en kan zo dus uitrekenen hoeveel ze gegeten hebben) Ze krijgen onbeperkt SS en hooi en wat groen,.... zijn super levendig maar als ze liggen en ze aait voel je (en zie je) de heupbotjes uitsteken. Verder is alles goed met ze. Apart he? De DA wist het ook niet en zei dat ik ze wat tijd moet geven om aan te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oranje vlamen moet je goed bij in gedachten houden zijn er niet in formaten van 10 kilo te vinden.

De meeste oranje vlamen die ik tegen kom zitten vaak net boven het minimum gewicht.

Eet hij wel goed zijn bak elke dag leeg, en hoeveel is dat ongeveer en welk merk?

Het is een gele vlaam of wordt dat tegenwoordig oranje genoemd?

Ik had inderdaad het verschil al gezien op de shows, De gele waren een stuk kleiner dan de andere.

ik gaf hem normaal zon 180/200 gram maar de laaste tijd geef ik hem bijna zon 300 gram, maar hij lijkt niet aan te komen.

Ik voer Kaspar Fauna foos sportkorrel.

Hij eet zijn bak altijd helemaal leeg en ook snel. Rest van de dag eet hij de hele dag door hooi en krijg vaak s'avonds nog een wortel.

Ga binnenkort maar is een weegschaal halen om het goed bij te houden.

Voel de boten zo goed bij zijn achterhand, vind het gewoon eng.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oranje geel een warboel in al die rassen hihi, inderdaad de gele vlamen.

geef hem anders eens geweekte erwten naast zijn voer.

8 uur laten weken en voeren maar, wel langzaam opbouwen en het kan zijn dat die de eerste keer niet er van wil eten, maar hebben ze eenmaal de smaak te pakken weten ze het wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weetje, dat heb ik de laatste tijd ook met Otoko. Hij is niet echt mager, maar zijn heupbotjes zijn een stuk beter te voelen dan eerst. Zn vacht is ook wat plukkerig, maar dat kan misschien komen doordat Victoria van hem ging plukken toen ze schijnzwanger was.. Het is in ieder geval een gek, dunnig, frommelig konijn geworden.. Misschien moet ik ook maar eens naar een ontwormingskuur gaan kijken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Petra,

Mijn reusjes komen van een boer die Vlaamse Reuzen fokt. Leek allemaal wel betrouwbaar, hokken zagen er ruim en schoon uit maar zet nu enorme vraagtekens bij de keuze van deze "fokker". Hij is ook nergens op internet te vinden en ook van marktplaats is hij af. Zeer eigenaardig voor een fokker niet waar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet elke fokker is technisch bezig met internet of markplaats.

Er zijn meer fokkers die geen website ect hebben terwijl dat toch uitstekende fokkers zijn dan fokkers wel met een website.

Daar zou ik dus geen conclusies aan verbinden.

Ik zou overigens eens ander voer dan ss proberen.

SS is lang niet het superieure voer wat ze zeggen en het kan best zijn dat als je ze op ander voer zet ze inene wel willen eten.

En ten alle tijden in dit soort gevallen contact opnemen met de fokker, die kan je vaak wel helpen met adviesen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws, mijn vlaamse reusjes komen aan! Ze voelen ook wat minder botterig dan voorheen en als ze liggen steken de heupbotten minder uit dan vorige week. Pfff. Maakte me toch een beetje zorgen. Geef ze steeds meer groente en daar smullen ze van! Ze eten nu ook al meer dan 100 gram ss per konijn (dit was vorige week nog 60 gram ss per konijn). Ze zijn ontwormt, zou dat het toch geweest zijn? Heb de poepjes goed in de gaten gehouden maar geen afwijking (wormen/eitjes/slijm/kleur) kunnen vinden. Mijn reusjes worden al echte reuzen, die oren groeien het hardst, haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .