Ga naar inhoud

Konijn heeft een soort aanvallen


Melsje1982

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

2 weken geleden kreeg ik de schrik van mijn leven.

Mijn meisje Kyra van van haar buik naar haar rug om aan het rollen.

Heb haar voorzichtig uit haar hok gehaald en op de bank vastgehouden, zodat ze zichzelf niet zo bezeren. Nog geen 2 minuten later was alles weer over en sprong ze weer van de bank en er ook weer op.

Ze had die week ook nergens meer last van, maar toch ben ik een paar dagen later naar de DA geweest omdat het me niet lekker zat.

De DA heeft haar helemaal onderzocht en ze is kerngezond.

Nou heeft ze vanavond weer een "aanval" gehad. Ze lag op haar buik en kon niet overeind komen en was een beetje aan het tijgeren. Zo zag het voor mij eruit. Ook deze keer is er na 2 min al niets meer aan de hand.

Ze eet goed, drinkt goed, ontlasting is goed en ze is levendig zoals normaal.

Het enige wat ik kan bedenken is de bodembedekking. We gebruiken altijd beukensnipper en stro. Nou heeft onze dierenwinkel een andere leverancier gekregen en hebben wij dus andere spullen.

Kan dit de oorzaak zijn van haar "aanvallen".

Groetjes Demelza

aangepast door Melsje1982
Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste keer rolde ze echt van haar rug naar haar buik. Het leek net of ze op wilde staan, maar dat dit niet lukte. Haar pootjes waren niet gestrekt of verkrampt.

Gisteren leek het weer alsof ze niet op kon staan, ook deze keer was ze aan het spartelen met haar pootjes.

Ze kijkt wel heel anstig uit haar ogen en is moe als nadehand. Maar niet van de wereld ofzo, ze gaat gewoon onder de tafel liggen.

Ik heb zelf ook een hond met epilepsie gehad, maar die werd idd helemaal stram. Dit heeft zij niet.

Wat ik me ook afvraag is of het niet door de beukensnipper of het stro kan komen. We hadden namelijk beide keren die dag het hok verschoont.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe zo'n shock eruitziet, dus geen idee of dat het was... vind je daar achteraf nog tekenen van?

Epilepsie zou kunnen aansluiten bij de bevindingen van de DA...nl niks mis te vinden... ALS het epilepsie zou zijn...is niets nuttigs tegen te beginnen. Heb zelf een konijn gehad met epilepsie en die is 7 geworden.

Nog een mogelijkheid is EC... dat kan ook zo'n aanvallen die op epilepsie-aanvallen lijken uitlokken... Je kan bij de DA daar een bloedtest voor laten doen. Komen er nog symptomen bij, laat het dan even weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ze hebben ander bodembedeksel.

Ze heeft daarna helemaal niets raars, geen scheve kop, geen moeite met lopen of wat dan ook.

Het gekke vindt ik dat er tussen de " aanvallen" 2 weken zit en dat ze het gekregen nadat ik een ander merk stro en beukensnipper heb gekocht.

Ik hou haar heel goed in de gaten en hou jullie ook op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nu een week geleden dat ik dit berichtje geplaats hebt en ik zou jullie op de hoogte houden

Gelukkig heeft mijn meisje geen rare aanvallen meer gehad. Ben echt zo blij Soms als ze een beetje druk zijn en herrie maken kijk ik wel in het hok of alles goed is, maar er is dan niets aan de hand

Dank voor jullie reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cuniculi hoeft zich nooit geheel te openbare heeft bij dierenarts gezegd.. hij zei dat veel mensen niet eens weten dat hun konijn dit heeft, het konijn zou af en toe trekjes vertonen maar meer niet.. Dus houd hem maar goed in de gaten want het kan tioch zijn dat ie het parasietje heeft.

(ik heb een konijntje van 9 weken oud moeten laten inslapen afgelopen jaar hij had cuniculi, en de dierenarts heeft me toen vanalles verteld die keren dat ik toen bij hem ben geweest)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .