Ga naar inhoud

Wat is er toch gebeurd??? HELP!!!!


EllenV

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik weet niet wat mij net is overkomen......

Ik ben gister vertrokken van huis en heb mijn 2 allerliefste maatjes met voldoende voer en water achtergelaten thuis voor 1 nachtje.

Nu kom ik net thuis en zoals gewoonlijk loop ik gelijk naar de konijnenkooi om deze open te maken. Nijn (3)en Gerrit(5) lopen namelijk altijd los als we thuis zijn.

Gerrit sprong net als eerste gelijk uit de kooi nadat ik hem over zn neusje had gekriebeld. Nijn bleef zitten, opzich al apart omdat zij normaal altijd als eerste eruit springt.

Gerrit neemt een sprong uit de kooi, rent als een dolle door de kamer naar de tafel (zijn vaste plekje) schiet na 1 sec als een dolle door onder de dressoirkast en komt daar tot stilstand, leek alsof ie botste.

Na een minuut of 2 ging ik even kijken, hij lag plat onder de kast en ik kon mijn grote vriend zo onder de kast uit trekken. Hij deed weinig tot niets....

Ik schrok met rot en tilde hem gelijk op, wat ander NOOIT lukt. Gerrit houdt echt niet van vastpakken dus doen we dit eigenlijk ook nooit.

Toen ik hem vasthad, deed hij niks, ik voelde toen dat hij wel wat was afgevallen sinds de vorige keer dat ik hem vast had, maar hij zag er niet echt mager uit ofzo.

Ik voelde wat speeksel onder zijn kinnentje en iets geplakte vacht.

Daarop heb ik mijn liefje even op het aanrecht gezet zodat ik goed in zijn bekje kon kijken of zijn tanden te lang zijn. Hij bleef rustig en stil zitten. Ze waren wel wat lang, maar niet extreem. Toch besloten een klein stukje eraf te halen, dit doen we bij Nijn altijd om de zoveel tijd want die heeft flink doorgroeinde tanden.

Maar goed eenmaal bij Gerrit aan de knip, klein randje eraf begint hij te gillen. Nooit gehoord, ik schrok me wild, (en nee ik knipte niet in vlees of wat) dus Gerrit gelijk met deken en al op de grond gezet, hij bewoog niet, bleef op de deken liggen. Na enkele minuten trekt hij een sprintje naar de deurmat en ging rustig daar liggen.

Terwijl ik de dierenarts aan de telefoon hab, wilde gelijk langsgaan net (zondagavond 19 uur) zit hij op de mat, spingt op, gilt 2x en rent vreemd onder de salontafel. Vervolgens valt hij op zn zijde en doet niks meer.....

Ik had de dierenarts nog aan de telefoon en we hebben gelijk met 2 geprobeert te beademen en reanimeren,.... maar ter vergeefs.....

Ik ben kapot van verdriet..... ik zorg goed met veel liefde voor mijn beestjes, krijgen alles op tijd, ga altijd op tijd naar de dierenarts, nooit op maar iets bezuinigd voor ze, ze hebben alle ruimte, altijd vers eten en drinken......

Wat is er toch gebeurd....

Tot gistermiddag toen ik wegging at en dronk gerrit, gister uit mijn handen nam hij nog eten en at dat op.....

Ik voel me zo schuldig en machteloos......

Wat moet ik nu doen met Nijn???? De dierenarts zei leg Gerrit bij Nijn dan kan ze afscheid nemen..... hoe lang moet dat??? Nijn zit nu naat Gerrit....

Hoe kan ik Nijn helpen??? Kan Nijn alleen blijven, moet ik haar weer laten koppelen, zoja in hoeveel tijd????

Heeft er iemand raad voor me?? please......

Ik kan ff niet nadenken door verdriet.... Misschien dat iemand tips heeft.....

Alvast bedankt!

Liefs,

Ellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, heel vreselijk dit. Ik las het net al, maar reageerde niet omdat ik eerlijk gezegd geen idee heb wat het geweest kan zijn, en aangezien je om hulp vroeg maar ik je die niet kan geven, leek het me beter om niet te reageren. Nu ik zie dat Blacky reageert om sterkte te wensen, leek me dit ook wel zo netjes om je in ieder veel kracht en sterkte te wensen. Hopelijk kan iemand je hier vertellen wat er aan de hand is geweest en hoe je je andere nijn nu verder kunt helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Gerrit een flinke smakkert tegen het dressoir heeft gemaakt als ik het zo hoor.. Misschien dat dat hem fataal is geworden?

In ieder geval veel sterkte, verschrikkelijk omdat mee te maken.

(dan nog een vraagje, begrijp ik dat je de tanden van je konijn zelf knipt? Dat lijkt me nou niet echt verstandig.. Knippen van tanden is sowieso niet ideaal, maar zelf doen lijkt me helemaal niet slim...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vreselijk naar! Het is heel moeilijk om te zeggen wat het was. Het kan idd zijn dat het kwam doordat hij tegen de kast opbotste. Maar ik denk dat er misschien al wat mis was toen hij zo uit zijn hok rende. Deed hij normaal ook zo? Ik heb iets soortgelijks gehad met mijn Moos, die begon ook zo wild te doen, hij zat toen in een vervoersbox(kwam net terug van de da) waardoor hij niet kon rennen, maar hij ging helemaal tekeer, toen ik hem in zijn hok deed krijg hij vreselijk stuipen, leek ook wel of hij wou rennen en springen, gilde heel hard en ging uiteindelijk dood. Lijkt dus hier wel op, misschien dat Moos een hersenbloeding heeft gehad, misschien Gerrit ook wel, maar dat is echt alleen gissen, het kan zoveel andere dingen zijn. Dan dr bij is dat wel erg heftig, weet niet of een hersenbloeding zoiets kan veroorzaken. Als je graag zeker wilt weten waaraan hij is overleden kun je hem laten onderzoeken door de da.(sectie)

Heel veel sterkte in elk geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt allemaal al voor de reacties.....

over het tanden knippen ik ging er altijd voor naar de dierenarts en ik heb nu een tang die ze daar hebben ook en deed altijd zelf een klein stukje eraf knippen en liet het dan altijd nog 2x per jaar door de dierenarts checken en het was altijd in orde...want het knippen ging altijd goed en leverde aanmerkelijk minder stress op dan de ritjes dierenarts.... dus dacht ik daar goed aan te doen.....

dus ja,... dat zal ik ook niet meer doen..... maar misschien is de combi dan van de smak tegen de kast, en de stress/pijn/en misschien minder voeding dodelijk geweest.... ik weet het niet meer.....wordt er gek van.... voel me zo klote....

Weet iemand hoelang het duurt voordat Nijn afscheid heeft genomen..... Moet ik haar weer koppelen en zoja wanneer???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet gek worden meid. Het is gebeurd en je kunt het niet meer terugdraaien. Probeer er vrede mee te hebben dat je hebt geprobeerd goed te doen, in het belang van je nijntjes, ook al liep het niet goed af.

Je hebt niet altijd alles in de hand, je machteloos voelen is vreselijk, geef het ruimte en laat je verdriet lekker de vrije loop. Zo kun je het straks een plekje geven. Je hebt nog een ander nijntje zitten dat al je liefde en aandacht nu extra hard nodig heeft, het klinkt misschien raar maar deel je verdriet met je andere nijntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Danja,

nee er lag nergens bloed..... toen ik de kooi opende en hem aaide leek er nog niets aan de hand te zijn..... toen hij uit de kooi sprong, trok hij ineens een spint door de kamer en dat was "vreemd". En in zijn vaart vervolgens botste hij tegen het dressoir. Toen ik hem daar onder pakte, leek hij sloom/versuft/vertraagd,.... wat ik al zei pakte hem zelden op want als ik dat normaal deed, dan wilde hij gelijk los er weer op de grond en nu bleef hij tegen mijn borst hangen en verzette zich totaal niet..... en ja het vervolg is duidelijk......

helaas,..... dat is het nadeel van dieren hebben,..... het afscheid nemen.... voor Gerrit was het veel te vroeg....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jijdenkt dat het mooi geweest is en tijd om hem weg te halen...Doen !

Zo te lezen is het zover..

Weet je wel zeker dat hij tegen de kast gelopen is en niet al ziek was ?

In dat geval zou je misschien beter met Nijn even langs de dierenarts gaan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

jetje wat een akelig verhaal,wat naar voor je!! sterkte....

Denk dat je hem er nu het beste uit kan halen,sommige doen dat om het andere konijntje te laten weten dat hun vriendje er ni meer is(heb het vaker gehoord iig) maar ik denk dat ze dat nu wel weet en dat je hem nu best eruit kan halen.

nogmaals sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ga hem zo weghalen, want kan het eerlijk gezegd zelf niet meer aanzien, egoistisch misschien, maar hij ligt op zijn deken onder de tafel op hun plekkie en ze zit er de hele tijd naast.....

Ja misschien is hij ziek geweest, maar ik heb niks aan hem gemerkt, hij at, dronk, kwam zn bak steeds uit en wees niet van Nijn haar zijde en omgekeerd....

Het rare was vanavond dat normaal Nijn altijd als eerste uit de kooi schiet zodra hij opengaat en hij altijd nog een beetje lui bleef zitten.... vandaag vloog hij de kooi uit en zij deed dus niks... bleef in de kooi...

Maar ja ik zal het toch niet helemaal weten.

Sowieso ga ik morgen met Nijn langs de DA voor n check, wil weten dat zij ok is,.... wil haar ook niet kwijt.....

Dank jullie allemaal iig voor alle reacties....

Heb de konijnenopvang waar ik Gerrit vandaan heb gehaald ook even gemaild met dit slechte nieuws en met de vraag wat nu het beste voor Nijn is....

Nogmaals bedankt allemaal!!!!

Groetjes,

Ellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

oooh wat naar!

misschien was het een hartaanval?

mijn ouders vertelde mij dat mijn 1e konijn ook eerst heel hard ging rennen toen stil zat en gilde en daarna viel hij neer en bleek hij dood te zijn.

ik weet niet meer of ze de da gebeld hebben, maar zij dachten aan een hartaanval ofzo.

ik was er zelf niet bij zat in groep 8 en was naar Texel met een schoolreisje

inieder geval sterkte met je verlies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .