Ga naar inhoud

Science Selective vraag over 'kwaliteit'


ShinLi

Aanbevolen berichten

Hallo mensen. Sinds dat ik mijn twee konijnen krijgen ze Science Selective biks (november 2008). Twee dagen geleden heb ik twee nieuwe zakken gekocht en gister was de oude zak op dus met de nieuwe begonnen. Alleen zonet viel me op dat deze bikskorrels veel zachter zijn dan normaal, en het ruikt ook veel sterker. Is dit normaal? Ik bedoel als ik mijn nagel in zo'n bikskorrel zet druk ik m er zomaar in, wat met de biks in de vorige zak niet het geval is (vond nog twee verdwaalde bikskorrels in de oude zak). Is het normaal dat de dikheid/geur wat varrieerd per zak? Ik bedoel het is een duur merk dus dan zou je wel verwachten dat alles wel met dezelfde kwaliteit word geproduceerd.

Enige gedachten, tips ofzo hierover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat de dikte bv kan varieren en de kleur ook, dat heeft met de kwaliteit van de oogst te maken en daar kunnen ze niets aan doen.

Dat ze platter zijn, klinkt wel raar... hebben ze vocht opgenomen? Ze horen echt wel hard te zijn hoor. Kijk de zak een goed na of daar nergens een gaatje in zit. Ik zou er weer mee naar de winkel gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet dat dat kan varieren, maar ik vond t gewoon erg raar dat de biks zachter is dan normaal. En ik de tweede zak die nog gesloten is dus, dat heb ik ook eens bevoelt door de zak heen, maar die zijn ook erg zacht. Wel raar want er lijken geen gaatjes etc. in de zakken te zitten en de houdbaarheidsdatum is juni 2010.

Ik heb zonet nog eens een bikskorrel vast gehad, en als ik erin knijp verkruimeld ie gewoon :s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug naar de winkel brengen hoor, daar is volgens mij iets misgegaan. Neem voor de zekerheid die 2 die je nog vond mee om het verschil te laten voelen. Ik zou deze biks echt niet geven. Wie weet hebben die idd ergens vocht opgenomen en dan is de kans groot dat er een schimmel op gekomen is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, helaas heb ik geen ander voer in huis.

Ik heb even naar het batch nummer gekeken, dit voer is al eerder gemaakt dan wat ik hiervoor in een andere winkel heb gekocht. Dus ik denk toch dat dit wat langer in een magazijn heeft gelegen.

Maar ja ik moet morge eerst wel overbruggen. Dus ik weet niet wat ik nu moet doen! Ze moeten nog drie keer biks krijgen voordat ik terug naar de winkel kan/een ander pak kopen. Morgen twee keer een maandag ochtend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh... geef wortel en fruit extra nu en gewoon geen biks. Geef wat meer hooi of kruiden. Is geen probleem voor een paar dagen hoor!

Maar ik zou het niet wagen....de kans is klein ,maar als er echt schimmel op zit...en die is toevallig ook nog eens giftig...dan zit je met de gebakken peren en dat ga je jezelf nooit vergeven. De kans is klein hoor, maar ze is er wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, zoveel groente geef ik ze nog niet hoor, de ene zet er nog geen bek op (heeft alleen nog maar wortel gegeten) dus ja XD. Gwen snapt niet echt dat je groenten enzo ook kunt eten. Dus ik wil ook niet te veel geven, anders raken ze ook nog aan de diarree (en dat hebben ze nog nooit gehad, dus daar beginnen we ook maar niet mee :P).

Maar ja dat zal ik dan maar doen. Krijgen ze wel wat extra kruidenhooi enzo ^^. Better safe then sorry zoals je al zegt!

Is het erg als ik voor een keer op een andere biks overstap als ik geen Science Selective zo snel kan vinden? Ik bedoel de winkel hier in mn dorp verkoopt t dus wel maar moet het dus eerst bestellen (doe ik dus ook niet meer lol), en tot zover ik weet zijn er niet echt andere winkels in m'n buurt die t verkoopt. Zoals hope farms?

Zowieso bedankt voor je hulp en tips!

aangepast door ShinLi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hoor , van biks naar biks overgaan is meestal geen probleem. Maar geef dan de eerste dagen gewoon wat minder en/of de porties meer verspreid over de dag. Als je konijnen sterk genoeg zijn, is dat normaal geen probleem. De mijne waren 12 weken toen ze bij mij kwamen en heb ze dadelijk ss gegeven, ze kregen gemengd en dat wilde ik echt niet geven.

Is er geen intratuin ofzo bij je in de buurt? If nu bestellen op internet en dan heb je het misschien maandag al?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik erover nadenk, volgens mij er vlak bij mijn school er één... mmm misschien kan ik er morgen in een pauze er ff heen lopen. Hebben hun standaard SS in hun assortiment? Ben er nog nooit geweest XD. Er zit ook een pets place waar ik langs loop naar school, drop ik daar ook nog wel ff langs, maar denk niet dat hun het hebben standaar int assortiment.

En ja ik denk ook dat het geen problemen zal geven, toen ik ze gekocht heb hadden ze altijd op gemengd voer gezeten, en ik heb ze zonder problemen meteen op SS overgezet.

Nou ja we zien wel. Ze zitten me nog wel steeds verontwaardigd aan te kijken dat ze nog steeds geen biks hebben gekregen lol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik erover nadenk, volgens mij er vlak bij mijn school er één... mmm misschien kan ik er morgen in een pauze er ff heen lopen. Hebben hun standaard SS in hun assortiment? Ben er nog nooit geweest XD. Er zit ook een pets place waar ik langs loop naar school, drop ik daar ook nog wel ff langs, maar denk niet dat hun het hebben standaar int assortiment.

En ja ik denk ook dat het geen problemen zal geven, toen ik ze gekocht heb hadden ze altijd op gemengd voer gezeten, en ik heb ze zonder problemen meteen op SS overgezet.

Nou ja we zien wel. Ze zitten me nog wel steeds verontwaardigd aan te kijken dat ze nog steeds geen biks hebben gekregen lol.

Pet's Place heeft SS gewoon in het assortiment :)

Sommige verkopen de zakken en bij andere kun je zelf scheppen uit zo een schepbakken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .