Ga naar inhoud

te jong konijntje


fezzy

Aanbevolen berichten

ik was vandaag bij een dierenwinkel zit er zo'n klein konijntje, een otter zwart kleurdwergje, maar veel te klein dus ik vroeg aan de winkel bediende

waar dit konijntje vandaan kwam, maar die kwam bij een fokker vandaan die eigelijk daar altijd van alle soorten konijntjes brengt. dus het kleurdwergje is waarschijnlijk ook niet raszuiver.

heb ik dus gevraagd hoe oud het konijntje is 7 weken, het geslacht wist ze niet omdat het konijn nog zo klein was. ik ben weggegaan en vertelde het tegen mijn man en die zij meteen we halen hem op. dus wij er weer heen en heb ikzelf naar het geslacht gekeken en het is een voedster, we hebben haar meegenomen.

ik heb haar gewogen en haar oren gemeten en ze is kleiner dan onze nesten kleurdwergen met 4 weken (wij zijn fokker van kleurdwergen)

dus waarschijnlijk is ze niet ouder dan 4 weken.

ze zit nu gezellig bij onze gecastereerde kleurdwerg ram en voedster in, durfde het eerst niet aan omdat ze zo klein is maar ze zien haar denk ik als een jong of zo want ze wassen haar en ze ligt er lekker tegen aan, ze eet en drinkt goed.

ik wou dit verhaal toch even met jullie delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh ik had vanmorgen ook weer even zoiets meegemaakt. Er zat een nieuw nestje nijntjes in de dierenwinkel, maar een nijntje was echt nog ieniemienie, met zo'n groezelig vachtje, heel stil...dus ik zei "denk niet dat die het gaat redden hoor!" en dan wordt het nijntje uit de bak gehaald, even gemasseerd, en weer terug gezet. Beestje ging meteen hooi eten. Je zou ze zo graag allemaal willen meenemen en een goed leven geven, maarja....

Super hoor dat jij het gedaan hebt! Hoop dat het goed blijft gaan als triootje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb haar gewogen en haar oren gemeten en ze is kleiner dan onze nesten kleurdwergen met 4 weken (wij zijn fokker van kleurdwergen)

dus waarschijnlijk is ze niet ouder dan 4 weken.

Of ze is niet raszuiver, wat veel logischer is. Konijnen in dierenwinkels zijn héél zelden raszuiver, dus de kans is groter dat het gewoon een ''huis-tuin-en-keuken-konijntje'' is.

Daarnaast, ze mag nog helemaal niet gekoppeld worden.. Ze is veel te jong..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan best zijn dat ze nog jonger is dan die 7 weken natuurlijk..Geen idee..

Hoewel je 'het' konijn niet helpt om hem uit een dierenwinkel te halen (hoe meer er verkocht wordt, hoe meer konijnen 'gemaakt' worden en dit zal overkomen) is het wel prettig dat ze goed opgevangen wordt door je andere konijnen..

Hou het wel bijzonder goed in de gaten !!!!

Let op dat ze eet én keutelt..

Ze is nl én heel jong én net verhuisd naar jullie én ook nog eens gekoppelt.

Dit konijntje heeft momenteel héél veel stress door te maken en de kans dat haar darmen stil vallen en ze hieraan komt te overlijden is groot !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet wel dat ze waarschijnlijk niet raszuiver is en dat ze ook wel groter wordt dan een kleurdwerg, we hebben haar natuurlijk niet alleen gekocht omdat ze daar zo jong zit want dan kun je tegenwoordig bezig blijven, we hebben haar ook gekocht omdat het een mooi levandig konijntje is en ze lijkt precies op onze otterzwarte kleurdwerg waar ze nu mee samen zit.

ps in de dierenwinkel is ze ook al gekopppeld aan andere konijnen dus dit kan geen probleem zijn en dat was het ook niet ze gaan heel goed met elkaar om ze staan huiskamer dus we kunnen het goed in de gaten houden en ze eet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .