Ga naar inhoud

korsten in oor -> mijten?


Tanmasja

Aanbevolen berichten

Dat weet je niet. Je weet immers niet wat hij precies heeft.

Ik zou dus wel even langs de dierenarts gaan om dit vast te stellen en dan kan je hem gericht gaan behandelen.

Als het mijt is is het besmettelijk en kunnen je andere konijnen het ook krijgen.

Bij mijt helpt een injectie met ivomec het beste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het oormijt is helpt een kuur van Ivomec zoals Kelly al zegt

ga ajb naar de DA want het is zeer pijnlijk en jeukerig voor je nijn en je nijn besmet alle nijnen die er in de buurt komen

de mijne hebben het gehad en ben elke 2 weken in totaal 3 keer naar de DA geweest voor beide nijnen een spuit ivomec wat ze niet leuk vinden want het is een stugge vloeistof en doet zeer dus meteen masseren na de prik helpt echt(de enige keer dat ik mijn nijn heb horen schreeuwen was bij de 1e injectie)

is het schurft dan is behandeling noodzakelijk

sucses

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijn heeft ook eens kortjes in zijn oor gehad ben er mee naar de DA geweest. Hebben wat van dat kortje onder de microscoop gelegd maar het was geen mijt. Dus om nu iets te behandelen terwijl je niet een voor 100% zeker bent dat het geen mijt is, zou zeker mijn niet mijn keuze zijn. En dat een DA duur is, sja dat weet je voordat je aan dieren begint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar de DA ga ik niet zo snel, ik ben hier al 30 euro aan alleen consult kwijt. En aangezien ik nogal wat konijnen heb..

Ben je niet goedkoper uit als je nu met 1 konijn naar de dierenarts gaat, dan wanneer je er straks met 10 moet omdat het zo besmettelijk is ?

(ben je niet bang dat dit soort uitspraken geen reclame zijn voor je bezigheden ?)

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja, mijn konijnen hebben het goed als je naar andere dieren kijkt hoor, die worden gelijk afgemaakt als ze iets hebben..

En dat is ieders keus, de DA hier is ook niet zoveel soeps, de keren dat ik naar de da geweest ben hebben ze eerst een konijn gezond verklaard die stikte van de pijn en na 3 keer terug komen jah hij heeft een darm infectie.... heeft met 75,- euro gekost.

En een ander konijn is ingeslapen voor myxomathose teriwjl hij dat achteraf niet eens had, heeft met ook nog eens 90,- gekost.

Ik heb het zelf een beetje gehad met die dierenarten, geld vangen kunnen zewel maar of ze ook aan de dieren denken, daar staat er bij mij toch een groot vraagteken achter.....

Vandaag de oren nog gecontroleerd, en er zitten nog maar enkele korstjes het grootste gedeelte is verdwemen, ook zie ik ze niet meer flappen met haar oren, dus ik denk dat ik zo weer een hoop geld hep bestpaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar tanmasja ik begrijp je probleem da is duur vind ik ook en ik ga ook alleen maar als ik zelf niet weet hoe of wat

maar heb het zelf gezien met die korsten is pijnlijk voor ze

ik heb wel de oren schoongemaakt met een watje gedrenkt in kamille thee en een beetje babyolie dus niet erin druppelen he maar gewoon met een watje heel voorzichtig het oortje wat schoonmaken

niet iedereen staat achter deze behandeling, mijn ervaring is dat hetw at verlichting geeft

maar is het mijt heeft je nijn behandeling nodig en dat jij jouw behandel ideen vergelijkt met mensen die gewoon weg bruut hun nijn dood maken als er iets mis is vind ik een slechte zaak

als een ander van eht dak springt, spring jij toch ook niet

normaal ben ik niet zo fel , maar vind wel als baasje dat je verantwoordelijkheid hebt voor je dier ook al heb je weinig geld

toen mijn Quintis geopereerd moest worden kosten 75 euro , heb ik mijn levens stijl behoorlijk aangepast om dit te kunnen betalen , ook al was hij drie dagen later dood , heb ik geen seconde spijt gehad van mijn uitgave

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .