Ga naar inhoud

Knik-geluid van achterpoten bij bewegen


postvooreef

Aanbevolen berichten

Als mijn jonge Vlaamse Reus hupt maken de achterpootjes een knik-geluid. Is dit normaal bij Vlaamse Reuzen? Ik heb haar (en haar broer) nu 3 weken. Ze groeien erg hard en kunnen behoorlijk snel sprintjes trekken en rare sprongen maken. Heb ik hier te maken met een blessure of groeipijn of ..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het alleszins nog nooit gehoord...

Ik zou hiervoor toch eens met een DA contact opnemen, kwestie van idd allereerst een blesure uit te sluiten of te behandelen om zo artrose of andere ongemakken op latere leeftijd te voorkomen. Op zich is dat gelui nu misschien niets of niets ergs, maar alles wat met het skelet te maken heeft is bij jonge dieren toch best belangrijk. Ik zou dus even bij een goede ,konijnkundige (!!!) DA te raden gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het nog even een paar dagen aankijken. (ze heeft het sinds 3 dagen) Als het na het weekend nog niet over is ga ik langs de DA. Het leek er net op dat het wat beter ging toen ik ze uit hun ren liet maar na een paar lange sprints door de woonkamer kwam het geluid weer terug. Raar he?

Of mogen jonge Vlaamse Reuzen niet te veel beweging ivm harde groei net als dat je bij jonge (vooral grote) honden hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .