Ga naar inhoud

snotneusje


nicole28

Aanbevolen berichten

ik ben een misschien ietwat overbezorgd baasje van een konijn van 8 jaar oud.

maandagmiddag zag ik dat hij een flinke snotbel in zijn neusgaatje had. ik heb dit meteen schoongemaakt en naar de dierenarts geweest. toen was er echter geen snot meer te vinden.

de dierenarts heeft hem een injectie met antibiotica gegeven en vandaag moest ik beginnen met antibioticadruppels in zijn water te mengen.

tot maandag at hij prima en was er naast het snot niks aan hem te merken.

toen we terugkwamen van de dierenarts is hij gestopt met eten, dat wil zeggen hij eet alleen af en toe wat hooi/stro, maar geen biks meer. drinken doet hij prima. ook is hij levendig, wast zichzelf, en heeft nog wat keuteltjes. wel minder dan normaal.

helaas heeft hij ook erg last van trommelzucht, dus een bezoekje aan de dierenarts levert tegelijkertijd een hoop stress op, waarna hij al gauw gas ontwikkelt. ik ben bang dat dat ook nu het geval is, en dat hij daarom minder eet. buikmassages doe ik regelmatig en ik heb primperid in huis.

wat vinden jullie? moet ik me zorgen maken en toch terug naar de dierenarts, met asl gevolg nog meer stress, of moet ik het even aankijken?

groetjes Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het een echte snottebel of eerder waterachtig?

Je afweging is zeker terrecht hoor. Als hij voldoende hooi eet, dan is er geen groot probleem, maar als hij ook daar niet veel van eet EN de massages en primperan doen hun werk niet, is er mogelijk meer aan de hand. Ik zou in eerste instantie naar de DA bellen en vragen of je een pijnstiller mag komen ophalen, metacam bv en dat eerst geven. Mogelijk gaat hij dan dadelijk weer eten en is een bezoek niet nodig. Als er na 24u dan nog altijd niet voldoende gegeten wordt, zal je een DA-bezoek wel moeten plannen vrees ik.

Vraag aan je DA ook protexine, dat zijn probiotica en kunnen helpen tegen gas. Dat is een poeder wat je altijd kan geven als je ziet dat hij zich minder goed voelt, helpt de goede bacteriën in de darmen hun werk te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .