Kanino Geplaatst: 17 januari 2009 Delen Geplaatst: 17 januari 2009 Mijn konijn heeft aan het 'begin' van de oren kale plekjes. Het is geen oormijt want de oren van binnen zijn wel schoon. Ik zie er verder ook niets raars aan, want het is er alleen maar een beetje kaal. Alleen begint het bij mijn andere konijn nu ook een beetje te komen. Ze hebben elkaar - denk ik - nog nooit gezien, behalve misschien een keer als ze via de ren neusje-neusje hebben gedaan. Wie kan mij vertellen wat dit is? Alvast bedankt! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Petradhd Geplaatst: 17 januari 2009 Delen Geplaatst: 17 januari 2009 Zie je ze veel krabben? Want dat is toch het eerste waar ik aan denk, dat ze jeuk hebben aan/in hun oren. Ik zou toch even langs de da gaan, die kan beter in de oren kijken en mocht het oormijt zijn dan kan hij daar iets voor voorschrijven Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kanino Geplaatst: 17 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2009 Nee ik heb ze er nog nooit aan zien krabben. Ze hebben zo te zien geen jeuk of iets dergelijks Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kanino Geplaatst: 18 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2009 Niemand? :arf: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 18 januari 2009 Delen Geplaatst: 18 januari 2009 Hoe oud zijn jouw konijnen?Is het geen mogelijkheid dat ze hun vacht aan t verliezen zijn en dat de beharing op de oren gewoon dunner word? als dat niet het geval is, sluit ik me aan bij Petra, dat je er het beste even mee langs de dierenarts gaat om eens goed in de oren te laten kijken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kanino Geplaatst: 18 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2009 De een (die het als eerst had) is nu 1,5 jaar en de andere 4 maanden. Denk je dat het met haast moet? Binnenkort moeten ze toch weer worden ingeƫnt dus dan kan hij er gelijk naar kijken of moet ik eerder gaan? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 18 januari 2009 Delen Geplaatst: 18 januari 2009 kun je er anders niet eens een foto van maken? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kanino Geplaatst: 18 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2009 Ja die heb ik gister al gemaakt maar ik ben het kabeltje van de camera kwijt. Maar het valt eigenlijk niet zo heel erg op, het is gewoon plekje waar geen haren zijn en dat aan het beginstuk van de oren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 18 januari 2009 Delen Geplaatst: 18 januari 2009 En hoe ziet de huid eronder uit? rood?schilferig? geirriteerd?..... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Katrien Geplaatst: 18 januari 2009 Delen Geplaatst: 18 januari 2009 Mooi afgelijnd? En helemaal kaal of gewoon dunnere beharing? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kanino Geplaatst: 19 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2009 De huid eronder ziet er normaal uit. Ik dacht eerst ook niet dat het echt ernstig was maar omdat het nu wel erg begint op te vallen. Het is vooral dunne beharing. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kanino Geplaatst: 7 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2009 Ik weet het, 't is een oud topic (moet ik een nieuwe aanmaken?!).Maar om hier toch nog even op terug te komen. Ik ben met mijn konijn 2 weken geleden naar de DA geweest en heb hier een oorzalf meegekregen, dit moest ik er elke dag dunnetjes met handschoenen opsmeren. Nu, 2 weken later is er eigenlijk nauwelijks verandering. Het is nu echt helemaal kaal! Ik ga maandag weer terug naar de DA. Wie weet wat het kan zijn?Nu heb ik nog een belangrijke vraag: kan ik mijn konijn gewoon blijven aaien? Ik heb namelijk nog meerdere konijnen en is dit besmettelijk als ik haar eerst aai en dan een ander konijn? Alvast bedankt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pukkiepower Geplaatst: 7 februari 2009 Delen Geplaatst: 7 februari 2009 ik heb het gehad met klaas, bleek dat hij ergens bij langs schuurde en dat lady elke keer over de wond slikte, dus er geen hartjes op kwamen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 10 februari 2009 Delen Geplaatst: 10 februari 2009 Beter even vragen bij de da waar de zalf exact tegen diende te helpen.En misschien dat de da een huid schraapsel onder de microscoop kan bekijken op evntuele beestjes.Ik vind het namelijk wel verdacht dat beide dieren hier last van hebben Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kanino Geplaatst: 10 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2009 De zalf diende tegen schimmeltjes, enz.De DA heeft een huid schraapsel gemaakt en onder de microscoop bekeken en er zaten geen beestjes in.Het andere dier heeft er geen last van, het was volgensmij meer verharing of dat hij met spelen iets te wild was geweest want dit ziet er mooi uit.Ik doe nu al 2 weken die zalf erop maar ik zie nog niet echt verbetering. Het is wel minder rood geworden, misschien omdat het eerst kaal was. Groeien haren langzaam aan? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 10 februari 2009 Delen Geplaatst: 10 februari 2009 Nee, dat kost hooguit een week en dan zie je al weer haartjes van een paar milimeter... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kanino Geplaatst: 10 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2009 Dus wat kan ik 't beste doen? Ik zie wel nu wel al een paar kleine haartjes aan t begin dus er groeit denk ik toch wat? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 10 februari 2009 Delen Geplaatst: 10 februari 2009 afwachten Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten