Ga naar inhoud

Kaal bij oren


Kanino

Aanbevolen berichten

Mijn konijn heeft aan het 'begin' van de oren kale plekjes. Het is geen oormijt want de oren van binnen zijn wel schoon. Ik zie er verder ook niets raars aan, want het is er alleen maar een beetje kaal. Alleen begint het bij mijn andere konijn nu ook een beetje te komen. Ze hebben elkaar - denk ik - nog nooit gezien, behalve misschien een keer als ze via de ren neusje-neusje hebben gedaan. Wie kan mij vertellen wat dit is? Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud zijn jouw konijnen?

Is het geen mogelijkheid dat ze hun vacht aan t verliezen zijn en dat de beharing op de oren gewoon dunner word?

als dat niet het geval is, sluit ik me aan bij Petra, dat je er het beste even mee langs de dierenarts gaat om eens goed in de oren te laten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik weet het, 't is een oud topic (moet ik een nieuwe aanmaken?!).

Maar om hier toch nog even op terug te komen. Ik ben met mijn konijn 2 weken geleden naar de DA geweest en heb hier een oorzalf meegekregen, dit moest ik er elke dag dunnetjes met handschoenen opsmeren. Nu, 2 weken later is er eigenlijk nauwelijks verandering. Het is nu echt helemaal kaal! Ik ga maandag weer terug naar de DA. Wie weet wat het kan zijn?

Nu heb ik nog een belangrijke vraag: kan ik mijn konijn gewoon blijven aaien? Ik heb namelijk nog meerdere konijnen en is dit besmettelijk als ik haar eerst aai en dan een ander konijn?

Alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zalf diende tegen schimmeltjes, enz.

De DA heeft een huid schraapsel gemaakt en onder de microscoop bekeken en er zaten geen beestjes in.

Het andere dier heeft er geen last van, het was volgensmij meer verharing of dat hij met spelen iets te wild was geweest want dit ziet er mooi uit.

Ik doe nu al 2 weken die zalf erop maar ik zie nog niet echt verbetering. Het is wel minder rood geworden, misschien omdat het eerst kaal was. Groeien haren langzaam aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .