Ga naar inhoud

Rood rond de ogen


Moos & Sjors

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik had een vraagje. Zoals sommige misschien weten heb ik een heel lief konijn van ongeveer 1 jaar oud. Moos, het is een mannetje en een bruine nederlandse dwerghangoor.

Ik zag vamiddag alleen opeens dat de huid rond zijn ogen (de huid waar dus de wimpers op zitten enzo) dat die best heel rood was. Zijn ogen verder zijn niet rood en komt ook geen prut of dergelijk uit. Weet iemand wat dit kan zijn? Is dit oog ontstoken (leek mij niet omdat oog er goed uitziet alleen huid erom heen wat rood is) of komt dit bijvoorbeeld door de kou dat de huid gewoon een beetje geirriteerd is??

sorry voor het lange verhaal.

alvast bedankt iedereen.

xxjes,

Moos & Sjors

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan wat geïrriteerd zijn door de wind, wimpers die naar binnen zjin gedraaid, een strootje dat in het oog is gekomen. Als er geen prutje uitkomt lijkt het me nog mee te vallen. Wat je kunt doen is de oogleden voorzichtig met afgekoeld gekookt water deppen (niet wrijven) en dat 2 keer per dag. Zie je geen verbetering zou ik toch even naar de da gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijntjes (Nederlands hangoortjes) zijn ook erg gevoelig voor tocht enzo. Ik doe hetzelfde als Karina, met afgekoeld gekookt water, ben ook een hele tijd in de weer geweest met de zalf, maar dat helpt niet altijd.. Mijn DA zegt dat sommige nijntjes er gewoon extra gevoelig zijn :(

Ik zorg er nu voor dat ze buiten niet meer in de tocht zitten en dat werkt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .