Ga naar inhoud

ec en urinebrand


iris-juventus

Aanbevolen berichten

ik had in een eerder topic al wat gezegd over een mager konijn waarvan ze dachten dat het aan het voer lag, dat hij teveel calcium binnen kreeg.

nu viel hij van de week dus om en af en toe ging zijn kop scheef. ik dacht dus gelijk aan e cuniculi. ik ben naar de dierenarts geweest en die was het eens over de e cuniculi. hij at goed en op de echo zag het er ook goed uit.

zijn hoofd gaat niet meer scheef maar hij plast nog wel veel. verder eet hij geen hooi en biks meer maar wel groenten. wanneer ik de biks prak en meng met olvarit wortelhapje eet hij ze wel.

is dit goed om dit zo te mengen of moet ik hem nog extra bijvoeren nu. alle groenten rent die op af. kan het kwaad om hem voor de zekerheid pijnstiller te geven of ben ik dan al te voorbarig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang hij eet zou ik geen pijnstiller bijgeven, dat is niet noodzakelijk dan en kan alleen maar symptomen onderdrukken die je mogelijk wel wil zien...

Als hij nu veel groen wil, geef hem dat gewoon, meer dan anders dan maar en blijf ook vooral met het hooi aandringen. Van zieke konijnen zie je wel meer dat ze eerst geen biks eten, dat is normaal en komt langzaam wel weer terug.

Welke medicatie krijgt hij nu precies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

panacur 1 keer per dag

verder heeft hij gister een antibioticaspuit gehad die ik over 3 dagen zelf moet prikken.

hij loopt niet meer scheef en valt ook niet meer om.

het lijkt alsof hij gewoon de andere beesten mist.

net heeft hij wel geprakte biks op.

maar kan de wortelhap in combinatie met geprakte biks niet kwaad om te geven.

er liggen van vandaag nog geen keutels. ik heb nu rijles ben benieuwd hoe het straks gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou hij heeft net ook gewoon zijn prakje biks opgegeten. verder eet hij gewoon zijn groente. ik heb nog geen keutels gezien sinds vanochtend, maar dat komt nog wel. zijn tanden en alles is nagekeken dus daar ligt het ook niet aan. gelukkig eet hij nog wel. wel heeft hij vanochtends stukjes krant opgegeten kan dit erg kwaad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen hoor en dat toont dan toch dat er nog karakter in zit en dat hij nu waarschijnlijk geen zin heeft in zijn gewone biks.

Let er wel op om de olvarit langzaam af te bouwen, dat hij niet teveel aan de smaakt went, nu kan dat natuurlijk en mag je hem best een beetje verwennen, maar eens weer gezond ,mag hij dat smaakje wel vergeten natuurlijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

het ging de afgelopen weken heel goed met santino.

zijn urine brand was weg en ook dronk hij niet veel meer.

nu sinds 2 dagen drink hij wel weer aardig en ook plast hij weer veel meer. de urine brand is nog steeds weg, maar ik ben bang dat het weer terug gaat komen.

heeft iemand hier ervaring mee, dat ondanks panacur het toch terug komt?

hij is natuurlijk wel een langdurige behandeling dus misschien dat het weer over gaat. ik maak me nu wel zorgen. hij eet wel goed en is ook aangekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .